۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۶

استاندار گیلان:

دانشجویان میان تولیدات علمی و نیاز گیلان پیوند ایجاد کنند

دانشجویان میان تولیدات علمی و نیاز گیلان پیوند ایجاد کنند

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت ایجاد پیوند میان تولیدات علمی و نیازهای استان، گفت: از پژوهش ها و تحقیقات دانشگاهی مبتنی بر سند آمایش سرزمینی گیلان حمایت و پشتیبانی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان زارع در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان روز دانشجو، را سرآغاز و نقطه عطف جنبش دانشجویی عنوان و اظهار کرد: این جنبش به معنای حضور همه دانشجویان در عرصه فرهنگ و سیاست است و باید آن را گام‌هایی استوار برای آزادی، عدالت خواهی و استقلال خواهی، استعمارستیزی و نفی استبداد دانست.

وی با بیان اینکه دوره دانشجویی نیز سرآغاز حرکت در مسیر خردورزی و منافع ملی است، افزود: و انتقادهای قشر دانشجو که از سر دلسوزی همراه با شجاعت بیان شود نمایانگر راهی است که جامعه را به سمت پیشرفت هدایت می‌کند.

زارع با بیان اینکه در ادبیات علوم سیاسی، دانشجوی مطلوب دارای بینش و درک بالای سیاسی است و در قبال سرنوشت خود، جامعه و مسائل سیاسی حساسیت لازم را نشان می‌دهد، ادامه داد: در نظام‌های اسلامی داشتن معرفت دینی، معنویت، بینش سیاسی، آرمانگرایی، هوشیاری، خلاقیت، نوآوری و قانونمداری از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشجوی مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه نقد و پرسشگری و پژوهش در راستای اعتلای کشور است، گفت: افزایش قدرت علمی و اقتصادی از ملزومات اقتدار ملی است که دانشجویان و دانش پژوهان، نقش آفرینان اصلی برای رسیدن به این مهم هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نام و جایگاه دانشجو بدون دانش‌پژوه بودن در جایگاه واقعی خود قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: در جلسه‌های مرتبط با موضوع آموزش، همواره بر مهارت آموزی تاکید دارم و امروز هم همراهی دانش اندوزی و مهارت ورزی را یادآور می‌شوم.

وی افزود: انتظاری که از نهاد دانشگاه وجود دارد؛ اینکه خلاقیت، نوآوری و تولیدات علمی را به نیازهای روز پیوند زده و در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان حرکت کند؛ به بیان بهتر محصول دانشگاه در جامعه دیده شود.

وی ادامه داد: این واقعیتی انکارناپذیر است که آینده ما به علم و دانش، فناوری، مهارت، نشاط و امید گره خورده و با وحدت و انسجام می‌توانیم استان را اداره کرده و به سوی توسعه و بهبودی وضعیت مردم سوق دهیم.

دکتر زارع بیان داشت: اهمیت اعتماد مردم، دانشگاهیان، دانشجویان و جوانان به مسئولان واقعیت دیگری است که نباید از آن چشم پوشید زیرا این مهم مهمترین و بزرگترین سرمایه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به گذشت افزون بر ۹ ماه از شیوع کرونا در ایران و جهان تصریح کرد: برای مقابله با این ویروس، حفظ سلامت مردم و مدیریت شرایط عمومی، تصمیماتی اتخاذ شد که یکی از آنها، آموزش غیرحضوری دانش آموزان و دانشجویان بوده است.

دکتر زارع با اشاره به جایگاه آموزش حضوری و تأثیرگذاری بالای آن در علم آموزی گفت: آموزش مجازی متأثر از شرایط کرونایی، تصمیمی است که مانع از ایجاد توقف در فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی می‌شود و لازم است در جهت تعالی‌بخشی آن، نسبت به توسعه زیرساخت‌ها نیز اقدام کرد.

استاندار گیلان کسب دانش و فعالیت‌های تحقیقی و علمی برای رفع نیازهای جامعه را مهمترین مطالبه رهبری از دانشجویان برشمرد و اضافه کرد: دولت نیز آموزش‌های مجازی را به عنوان اقدامی برای مقابله با آسیب‌های تحمیلی کرونا بر فضای علمی و دانشگاهی انتخاب کرده که این راهبرد اقدامی اصولی برای افزایش توانمندی‌های داخلی و اتکا به ظرفیت‌های درونی است که می‌تواند زمینه افزایش امید را فراهم کند.

وی با تأکید بر اینکه انتظار داریم دانشجویان برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه بویژه ترویج سبک جدید زندگی متأثر از شیوع این بیماری همکاری و مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: دانشجویان در زمینه افزایش آگاهی سطح نیز نقش بسیار مهمی دارند.

زارع سند آمایش سرزمینی را نقشه راه توسعه استان دانست که بر مبنای توسعه سبز-آبی تدوین شده و از جامعه دانشجویی خواست پایان‌نامه‌ها و تحقیقات خود را در راستای شناسایی مشکلات و نیازمندی‌های گیلان انجام دهند.

کد خبر 5088904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha