۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷

استاندار گلستان تأکید کرد

پژوهش های مسأله محور راه حل مشکلات جامعه/دانشگاه منشاء تحولات است

پژوهش های مسأله محور راه حل مشکلات جامعه/دانشگاه منشاء تحولات است

گرگان- استاندار گلستان گفت: دانشگاه همیشه منشاء تحولات بزرگ در کشور بوده و اتکا به خارج هر روز با استفاده از دستاوردهای دانشگاهی کم و کمتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر هادی حق‌شناس بعدازظهر یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه مجازی هفته پژوهش در گلستان اظهار کرد: همواره در دل هر تهدید یک فرصت بزرگ نهفته است و اگر نمایشگاه هفته پژوهش به شکل فیزیکی و در زمان محدود برگزار می‌شد مطمئناً تعداد کمتری از آن بازدید کرده ولی هم اکنون نفرات بیشتری به صورت غیرمحدود و به همراه خانواده از آن دیدن می کنند.

استاندار گلستان با بیان این که کرونا سبب شد هفته پژوهش به یک جلسه و یک هفته محدود نشود، افزود: این امر فرصت بی نظیر برای غرفه‌داران ایجاد کرده تا با فراغ بال بیشتر دستاوردهای خود را ارائه کنند.

حق شناس گفت: بسیاری از موارد زیست محیطی مانند حمل و نقل خودروها، اشغال خیابان ها و غیره هم با نمایشگاه مجازی برطرف شده و منجر به ارتقاء سطح الکترونیک جامعه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر تشخیص دهیم که مسئله جامعه چیست ۵۰ درصد مشکل ما حل شده است.

حق شناس توضیح داد: در بخش‌های مختلف مانند کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی و غیره مسائل گوناگونی وجود دارد و اگر  مسئله محوری در بین جوانان دانشجویان و غیره جا بیفتد می‌تواند، مشکلات را حل کند.

استاندار گلستان افزود: بهتر است از دانشجویان محققان و دانش آموزان بخواهیم تا مسائل را به ما یادآوری کنند و هرکس نکته‌ای در زمینه توسعه و بهبود زندگی به ذهنش می‌رسد را بیان کند.

حق شناس ضمن تبریک روز دانشجو گفت: دانشگاه همیشه منشاء تحولات بزرگ در کشور بوده و اتکا به خارج هر روز با استفاده از دستاوردهای دانشگاهی کم و کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: علیرغم سه سال تحریم ظالمانه توانستیم در بخش‌های مختلف به خودکفایی رسیده و ۹۰ درصد نیازهای کشور در داخل تأمین می‌شود.

حق شناس به تولید محصولات کشاورزی در استان هم نشان کرد و گفت: در سال ۹۲ تولید سالانه محصول سه میلیون تن بود که هم اکنون به بیش از پنج میلیون تومان رسیده است.

استاندار گلستان با اشاره به توسعه در بخش های گوناگون تصریح کرد: همه اینها محصول دانشگاه بوده که باعث شده ما به خودکفایی برسیم.

کد خبر 5089109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha