۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴

استاندار زنجان:

۳۱۹ دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان استان زنجان توزیع شد

 ۳۱۹ دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان استان زنجان توزیع شد

زنجان-استاندار زنجان از توزیع ۳۱۹ دستگاه تبلت دانش‌آموزی بین دانش‌آموزان استان زنجان خبر داد و گفت: طی روزهای آینده نیز ۱۰۰ دستگاه تبلت بین دانش آموزان فاقد تبلت توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه امروز باید از ظرفیت‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد، به نحو مطلوب استفاده کنیم، گفت: یکی از این موارد، فراگیری دانش‌آموزان در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه هر دانش‌آموز با فراگیری این پروتکل‌ها در شرایطی که به واسطه شیوع ویروس کرونا درگیر این بیماری هستیم، می‌تواند در حکم یک سفیر سلامت برای خانواده خود باشد، افزود: این تجربه را در سال‌های گذشته و در بخش‌های مختلف داشته‌ایم که نمونه بارز آن، طرح همیار پلیس بود.

استاندار زنجان از توزیع ۳۱۹ دستگاه تبلت دانش‌آموزی در بین دانش‌آموزان استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: این اقدام در راستای بهره‌مندی دانش‌آموزان از امکانات تحصیل در شرایط کرونایی انجام شده که در همین راستا قرار است ۱۰۰ دستگاه تبلت دانش‌آموزی نیز توزیع شود.

توسعه شبکه اینترنت استان زنجان

حقیقی از اعطای وام قرض‌الحسنه ۲.۵ میلیارد تومان به آموزش‌وپرورش خبر داد و با تاکید بر اینکه نبود ظرفیت‌ها و امکاناتی چون اینترنت، دلیل قانع کننده‌ای برای باز ماندن دانش‌آموزان از تحصیل نخواهد بود، ادامه داد: تلاش می‌شود تا در نقاطی که امکان آموزش در بستر فضای مجازی وجود ندارد، نسبت به توزیع بسته‌های آموزشی اقدام شود.

استاندارزنجان با تاکید بر اینکه باید بانک اطلاعاتی دقیقی از مدارسی که به بستر اینترنت دسترسی ندارد، تهیه شده و این بانک اطلاعاتی در اختیار اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گیرد، اظهار کرد: یکی از اقدامات در حوزه اینترنت، راه‌اندازی ۹۹ سایت اینترنتی در استان و بهره‌مندی ۱۵ هزار خانوار از این ظرفیت خواهد بود.

حقیقی با یادآوری اینکه در خصوص راه‌اندازی سایت اینترنتی در استان که یکی از مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان زنجان بود، تا به امروز ۷۰ سایت اینترنتی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان جزو اقشار تاثیرگزار جامعه بوده و تا به امروز در شرایط مختلف، این تاثیرگزاری را نشان داده‌اند.

کد خبر 5089253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha