۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان البرز قزوین عنوان کرد:

ساخت مجتمع فرهنگی الوند در انتظار تحقق اعتبارات

ساخت مجتمع فرهنگی الوند در انتظار تحقق اعتبارات

قزوین - رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان البرز قزوین گفت: ساخت مجتمع فرهنگی و دینی در شهر الوند نیازمند تحقق اعتبارات است.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پروژه تبلیغات اسلامی استان در این شهرستان و روند پیشرفت این پروژه اظهار کرد: کلنگ احداث ساختمان تبلیغات اسلامی شهرستان البرز که به عنوان یک مرکز فرهنگی – دینی کامل در نظر گرفته شده از سال ۸۹ به زمین خورده است.

وی با بیان اینکه بنا در فضایی به وسعت ۱۲۰۰ متر مربع و با زیربنای ۲ هزار ۲۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد، افزود: متأسفانه علی رغم برنامه ریزی های صورت گرفته از ابتدا تا به امروز، این ساختمان تنها تا مرحله سفت کاری پیش رفته و کار دیگری در آن نشده است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان البرز با اشاره به اینکه هزینه ساخت این پروژه به نسبت خیلی از پروژه‌ها بالا نیست عنوان کرد: عدم اختصاص اعتبار کافی و مصوب با وجود آگاهی از پایین بودن تخصیص اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای، تزریق اعتبار از طریق اوراق اسناد اسلامی با سررسید دوساله در اوضاع و احوال کنونی اقتصادی کشور و رشد فزاینده و نجومی قیمت مصالح ساختمانی و هزینه‌های ساخت بنا از جمله علت‌های عدم ساخت این مرکز است.

وی ادامه داد: عدم اهتمام کمیته برنامه ریزی شهرستان البرز برای تکمیل و اتمام این پروژه با وجود قدیمی بودن آن یکی از مشکلات تأخیر در ساخت این پروژه است.

با بیان اینکه اجرای این پروژه به همراه تجهیز ساختمان نزدیک به ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، عنوان کرد: مجری ساخت این پروژه سازمان مسکن و شهرسازی در نظر گرفته شده اما تا به امروز اقدام به خصوص و مناسبی در رابطه با آن صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: به تعویق افتادن ساخت این مرکز باعث شده علاوه بر اینکه هزینه ساخت به دلیل تورم روز به روز افزایش یابد، بلکه بخش‌های ساخته شده این بنا نیز رو به فرسودگی رفته و باید برای آن نیز فکری جدی کرد.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نژاد عنوان کرد: بر همین اساس به دنبال سرمایه گذار هستیم تا بتوانیم بخشی از هزینه‌های ساختمان را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: با ساخت این مجموعه مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی شهرستان الوند صاحب محل ومرکزی مشخص در شهرستان خواهند شد و باید این مجموعه را بزرگترین مجموعه فرهنگی شهرستان البرز و شهر الوند دانست.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان البرز بیان کرد: با راه اندازی این مرکز شاهد شکل گیری فضا و بستری برای کار فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی خواهیم بود.

وی در پایان یادآور شد: هم اکنون بیش از ۳۷ مؤسسه وخانه قرآنی و ۲۸۳ هیئت مذهبی در کنار ۱۷ کانون فرهنگی در شهرستان البرز فعال هستند و امیدواریم با ایجاد دغدغه فرهنگی در مدیران استان و شهرستان شاهد بهره برداری از این مرکز مهم فرهنگی- دینی باشیم.

کد خبر 5090069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha