۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲

استاندار مرکزی اعلام کرد:

رتبه ۲۳ استان مرکزی در تخصیص بودجه ۱۴۰۰

رتبه ۲۳ استان مرکزی در تخصیص بودجه ۱۴۰۰

اراک-- استاندار مرکزی گفت:در ۱۵ سال گذشته استان مرکزی از نظر تخصیص بودجه همواره رتبه ۲۳ تا ۳۲ را در بین سایر استان‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: بودجه استان‌ها در چارچوب فرمول تعریف شده در سازمان برنامه و بودجه محاسبه می‌شود و بر همین اساس و در سازمان برنامه و بودجه با تعیین زیرساخت‌های استان و نحوه برخورداری استان‌ها در آن دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محاسبات و فرمول آن بر اساس اطلاعاتی است که از استان‌ها دارند افزود: استان مرکزی در شاخص‌های مورد نظر، از رتبه بالاتری نسبت به استان‌های دیگر برخوردار است و این امر باعث می‌شود تا بودجه کمتری به آن اختصاص داده شود، و بودجه بیشتر به استان‌های محروم تعلق گیرد.

شاخص‌های اقتصادی و تعیین برخورداری هر استان از بودجه از توان استان‌ها خارج است

آقازاده خاطرنشان کرد: شاخص‌های اقتصادی و برخورداری هر استان از توان استان‌ها خارج است و ۱۵ سال است که وضعیت رتبه‌های استان مرکزی تغییر پیدا نکرده و هر چه تلاش شده نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

وی ادامه داد: البته وقتی در چارچوب قانونی قرار گیرد و رتبه استان مرکزی ۲۳ تا ۳۲ می‌شود و نشان می‌دهد سایر استان‌ها با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

استاندار مرکزی در بخش دیگر سخنان خود گفت: استان مرکزی در کنار شرایط کرونایی با بیماری آنفوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان نیز روبرو است که در این راستا و برای کنترل این بیماری نیز تلاش‌های صورت گرفت.

برای اجرای مراحل مختلف طرح کمک مومنانه باید همه پای کار باشند

آقازاده در خصوص اجرای طرح کمک مومنانه افزود: در چند روز اخیر ۲ هزار و ۵۰۰ بسته توسط هلال احمر استان تهیه و توزیع شد و مدیرعامل بنیاد علوی نیز قول مساعد برای تهیه ۱۵ هزار بسته را داده است.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای مراحل مختلف طرح کمک مومنانه باید همه پای کار باشند، گفت: برای مرحله سوم کمک مومنانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بسته معیشتی در نظر گرفته شده است و به طور قطع این بسته‌ها تا پایان سال تهیه و توزیع خواهد شد.

کد خبر 5091902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha