۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴

امام جمعه اسالم:

پژوهش و رشد علمی نشان دهنده تحرک و پویایی جامعه است

پژوهش و رشد علمی نشان دهنده تحرک و پویایی جامعه است

اسالم- امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه پژوهش و رشد علمی نشان دهنده تحرک و پویایی جامعه است، گفت: دشمنان نظام و انقلاب از همین تحرک و پویایی ایران اسلامی در هراس هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در پیام جمعه امروز با اشاره به تعطیلی نماز جمعه، گفت: هر چند نماز جمعه تعطیل است اما برکات روز جمعه تعطیل نیست و ما باید از روز جمعه که روز خاص عبادت و پر از معنویت و خیر و برکت است، استفاده کنیم.

امام جمعه اسالم در ادامه درگذشت «آیت الله یزدی» را تسلیت گفت و افزود: ایشان یک چهره جامع در تاریخ انقلاب اسلامی بودند و در سنگرهای مختلفی همانند جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و سال‌ها در سنگر نماز جمعه برای دفاع از انقلاب و حریم معارف اسلام و اهل بیت زحمت کشیدند که علو درجات را برای ایشان از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نمائیم.

وی همچنین با گرامیداشت ۲۵ آذر روز پژوهش، اضافه کرد: پژوهش و تحقیق در کنار تحصیل باعث کاربردی شدن علوم می‌شود. اگر در دانشگاه و آموزش و پرورش و حتی حوزه‌های علمیه پژوهش نهادینه شود علوم مختلف جنبه کاربردی‌تری پیدا خواهند کرد.

باقری پژوهش و رشد علمی را نشانه حرکت علمی هر جامعه برشمرد و گفت: اینکه دشمنان یک چهره علمی مثل شهید «فخری زاده» را حذف می‌کنند نشان از رشد علمی روزافزون ایران دارد که دشمن از همین هراس دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف علمی، ارائه مقالات معتبر و اکتشافات و اختراعات علمی رشد بسیاری داشته‌ایم و در علومی نظیر ژنتیک، سلول‌های بنیادی و دانش هسته‌ای در منطقه و جهان دارای رتبه‌های بسیار بالایی هستیم.

حجت الاسلام باقری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، عنوان کرد: وحدت به معنای یکی شدن نیست و هیچکس از وحدت چنین معنایی را قصد نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه وحدت به معنای اتحاد و یک صدایی است، افزود: یعنی از حوزه و دانشگاه ما یک صدا بیرون بیاید و آن صدای پیشرفت اسلام و انقلاب باشد. اگر در زمینه علوم مختلف بین حوزویان و دانشگاهیان تعاملات علمی و هم فکری‌های سازنده صورت بگیرد به آن جایگاه واقعی وحدت دست خواهیم یافت.

کد خبر 5092971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha