۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ خبر داد؛

آزادسازی ۳۷ هکتار از اراضی تغییر کاربری‌یافته چهارباغ

آزادسازی ۳۷ هکتار از اراضی تغییر کاربری‌یافته چهارباغ

کرج - دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ از آزادسازی ۳۷ هکتار از اراضی زراعی در روستای قوهه خبر داد.

شاپور صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تأکید رئیس دستگاه قضا در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی اظهار کرد: در این راستا دادگستری استان البرز تمام توان خود را برای مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاوزی به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار مطلوبی در جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان البرز صورت گرفته است، تصریح کرد: در آخرین اقدام ۳۷ هکتار از اراضی زراعی در روستای قوهه از توابع شهرستان چهارباغ آزادسازی شد.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ بیان کرد: این اقدام در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی صورت گرفته است و نشان از عزم جدی دستگاه قضا با چنین اقدامات مجرمانه‌ای دارد.

تخریب ۱۱ بنای غیرمجاز

وی افزود: اراضی آزادسازی‌شده به مساحت تقریبی یک هزار و ۶۰۰ مترمربع شامل ۱۱ مورد بنا، ۱۸۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز و ۶ استخر است که به صورت غیرمجاز ساخته شده بود.

صفری خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی اراضی آزادسازی‌شده ربالغ بر ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: همچنین موفق شدیم تا ۲۳ محوطه سازی و ایجاد معبر بین مزارع به مساحت تقریبی ۹ هزار مترمربع، دو مورد آلاچیق به مساحت تقریبی ۵۰ متر و سکو و تراس ۷ مورد به مساحت یک هزار مترمربع را به شرایط قبل برگردانیم.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ متذکر شد: متخلفان باید بدانند که دستگاه قضا عزیمی جدی در مبارزه با اینگونه تخلفات دارد و نسبت به ضایع شدن حق مردم بسیار حساس است، لذا در برخورد با اینگونه تخلفات هیچ‌گونه مماشاتی صورت نخواهد گرفت.

کد خبر 5094636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha