۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶

استاندار گیلان:

هیچ کالایی نباید بالاتر از نرخ مصوب به دست مصرف کننده برسد

هیچ کالایی نباید بالاتر از نرخ مصوب به دست مصرف کننده برسد

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه تا پایان امسال مشکلی در تأمین اقلام اساسی نداریم، تأکید کرد: هیچ کالایی نباید بالاتر از نرخ مصوب به دست مصرف کننده برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات در استانداری گیلان با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسه در جهت هماهنگی و جلوگیری از بروز مشکل در بازار، اظهار کرد: قیمت ها در بازار باید مدیریت و نظارت شود.

وی با تأکید بر اینکه نظارت ها بر بازار باید استمرار داشته باشد و تشدید شود، افزود: در ماه های گذشته بیش از ۲۰ هزار مورد بازرسی از بازار از سوی دستگاه های متولی انجام شده که بیش از ۹ هزار پرونده تخلف نیز در این مدت تشکیل شده است.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه شهروندان باید از انجام نظارت ها آگاه باشند، گفت: ارائه گزارش از نظارت ها هم در مقابله با گرانفروشی و احتکار و مدیریت بازار و هم از پیشگیری از وقوع جرم اهمیت داشته و تأثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه تأمین اقلام مورد نیاز مردم لازم و ضروری است، تأکید کرد: خوشبختانه در تأمین و ذخیره اقلام مورد نیاز و اساسی تا پایان امسال هیچ مشکلی نداریم.

زارع با اشاره به مشکلات به وجود آمده در تأمین و توزیع مرغ طی هفته های گذشته در استان گیلان، افزود: در حال حاضر با همکاری های انجام شده این مشکل مرتفع شده و امروز نیز در تأمین مرغ مشکلی نداریم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کالایی نباید بالاتر از نرخ مصوب به دست مصرف کننده برسد، اظهار کرد: دستگاه های متولی و نظارتی باید حساسیت ویژه ای در حوزه نظارت داشته باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه کنترل و تعادل قیمت در بازار لازم و بسیار مهم است، گفت: یکی از سیاست ها باید تولید با قیمت مناسب باشد و دستگاه ها باید قیمت کالا و خدمات را به صورت شفاف مشخص و اعلام کنند.

وی همچنین به موضوع توزیع آدر در استان اشاره و با بیان اینکه باید بر توزیع این کالا نیز نظارت دقیقی وجود داشته باشد، اظهار کرد: در حال حاضر میزان قابل قبول ذخیره برای ماه های آینده از این کالا در استان گیلان داریم اما نباید اجازه توزیع خارج شبکه آدر در سطح شهرستان داده شود و در این زمینه کمیته آدر و نان با حضور فرمانداران باید نظارت کنند.

کد خبر 5094646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha