۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷

گزارش مهر از کهگیلویه و بویراحمد؛

محرومیت در کنار شهر یاسوج/ روستایی نزدیک اما دور از چشم مسئولان

محرومیت در کنار شهر یاسوج/ روستایی نزدیک اما دور از چشم مسئولان

یاسوج- روستای محمودآباد علیا در سه کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد اما مسئولان محرومیت های این روستا را نمی بینند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- پژمان امیدی: در فاصله سه کیلومتری از شهر یاسوج روستای محمودآباد علیا قرار گرفته که نور شهر را در نزدیک ترین حالت به خود می بیند، اما از ظرفیت‌ها و مزایای نزدیک بودن به شهر بی بهره است.

روستایی که زیبایی‌های بکر طبیعی بر کالبد آن موج می‌زند، اما شکوفایی استعداد گردشگری آن در سایه زیرساخت‌های ناموزون مغفول مانده است.

محمود آباد علیا در بالاترین نقطه از شمال شهر یاسوج در میان جنگل‌های زیبای بلوط و کوه‌های سر به آسمان ساییده خودنمایی می‌کند.

امام زاده‌ای که بقعه ندارد

در قلب روستا امام زاده قیاس (ع) قرار گرفته که مهمترین مکان گردشگری مذهبی این روستا بوده اما با نام توسعه بنای قدیمی آن تخریب شد اما دیگر ساخته نشد تا سال‌ها مقبره در زیر باران در انتظار ایجاد بنای جدید باشد.

امام زاده‌ای که بافت قدیمی بنای آن می‌توانست با کمی توسعه در اطراف به یکی از پر حضور ترین اماکن مذهبی شهر یاسوج تبدیل شود که بدون پشتوانه اعتباری تخریب شده و سال‌ها به همین شکل باقی مانده است.

اما این روزها همچنان شاهد توقف پروژه ساخت بنای این امام زاده هستیم تا زائران بی شمار سالهای گذشته همچنان چشم انتظار بمانند.

حسام شاکری یکی از اهالی این روستا با اشاره به کمبودهای زیرساختی منطقه گفت: علیرغم همه تلاش‌های انجام گرفته، این روستا تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

شاکری پتانسیل مهم روستا را ظرفیت مذهبی- گردشگری آن دانست و اظهار کرد: این روستا با فاصله کمتر از سه کیلومتر از مرکز شهر یاسوج، همچنان با ضعف‌های متعدد زیرساختی رو به رو است.

شاکری خاطرنشان کرد: نزدیکی این روستا به شهر و خدمات شکل گرفته در مقایسه با سایر روستاها نشان می‌دهد که می‌بایست یک طرح هدفمند برای ارتقای زیرساخت‌های منطقه ایجاد شود.

وی به تخریب بنای قدیمی امام زاده روستا اشاره کرد و بیان داشت: با وجود تخریب بنای قدیمی، باران و برف هر ساله به سمت بقعه سرازیر می‌شود، اما پس از ۱۰ سال همچنان به حال خود رها شده است.

شاکری ایجاد زیرساخت ورزشی و فرهنگی مانند کتابخانه روستایی را یک نیاز مهم منطقه دانست و گفت: در بخش آب آشامیدنی سالم نصب انشعابات و لوله گذاری انجام شده، اما روند خط انتقال آب به روستا متوقف شده است.

ضعف اینترنت در روستای محمودآباد یاسوج

شاکری از دغدغه مردم در روزهای کرونایی گفت و خاطرنشان کرد: ضعف آنتن دهی و به تبع آن سرعت نامطلوب اینترنت و قوی و ضعیف بودن آن در مناطق مختلف روستا چالش‌هایی را برای فعالیت مجازی دانش آموزان و دانشجویان منطقه رقم زده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تلاش برای پاسخگویی مسئولان اوقاف استان و دیگر نهادهای خدماتی بی نتیجه ماند اما توسعه زیرساخت روستاهایی از این قبیل می‌تواند به کاهش مهاجرت به شهر یاسوج کمک کرده تا در غفلت مسئولین چشم مردمان این روستا روشنایی شهر را طلب نکند و توسعه منطقه خود را خیلی دور و یا خیلی نزدیک نبیند.

کد خبر 5095603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      1 0
      این روستا میشه گفت یکی از زیباترین و خوش آب هوا ترین و بکرترین روستای های ایران دونست-من یه بار رفتم بسیار زیبا بود-الانم تصمیم دارم برم اونجا زندگی کنم-اما مردم این روستا بسیار گلایه مند بودن از مسئولین -چرا که توجهی به این روستا ندارن-