۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد:

جشنواره صنعت چاپ فارس آنلاین برگزار می‌شود

جشنواره صنعت چاپ فارس آنلاین برگزار می‌شود

شیراز- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری آنلاین جشنواره صنعت چاپ خبر داد.

صابر سهرابی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلام برگزاری آنلاین هفتمین دوره جشنواره استانی گرامیداشت صنعت چاپ، گفت: فرهنگ و فرهنگ سازی هنرصنعت چاپ به عنوان بخش سخت‌افزاری و سرمایه‌برِ تولید محصولات فرهنگی به شمار می‌آید که همواره به عنوان یکی از محورهای اشاعه فرهنگ در جوامع مطرح و کاربردی است.

وی با اعلام اینکه امسال برای هفتمین سال پیاپی جشنواره صنعت چاپ به صورت آنلاین با سخنرانی رئیس اتحادیه چاپخانه داران برگزار می‌شود، گفت: این برنامه پنجشنبه ۲۷ آذرماه جاری ساعت ۱۰ صبح در سالن سبز تالار حافظ به همراه تجلیل از پیشکسوتان، چاپخانه داران و چاپچیان نمونه استان فارس، برگزار خواهد شد و از همه برگزیدگان که مشخص شده‌اند فیلم و کلیپی تهیه شده و در روز برنامه ابتدا اسم برگزیده‌ها آورده می‌شود و سپس فیلم و کلیپ آنها پخش می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس با اشاره به اهمیت صنعت چاپ و پایش سرمایه گذاری، بیان کرد: صنعت چاپ همواره ظرفیت‌های بیشماری را در خود جای داده است، ظرفیت‌هایی که شایسته است با برنامه‌هایی مدون و کارشناسی شده و شناخت دقیق و تخصصی اهالی آن بتواند پیشرفت و توسعه لازم را حاصل کند.

سهرابی ادامه داد: نقش محوری صنعت چاپ در چرخه تولید و زنجیره ارزش محصولات در دست تولید بی شک شاخص بزرگی در تولید ناخالص ملی ایفا می‌کند و با توجه به سرمایه گذاری و متعاقباً مسیر صادرات یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد غیر نفتی است و بخش دیگر تأثیر این صنعت در ورود محصولات جدید به بازار داخلی و صادراتی است. صنعت چاپ با بهرمندی از ترکیب طرح رنگ و نقش بستر ساز مناسبی برای بازارهای محصولات جدید است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان اظهار کرد: در بحث فرهنگ و فرهنگ سازی نیز هنرصنعت چاپ به عنوان بخش سخت‌افزاری و سرمایه‌برِ تولید محصولات فرهنگی بحساب می‌آید که همواره به عنوان یکی از محورهای اشاعه فرهنگ در جوامع مطرح و کاربردی است. همچنین این صنعت چرخه اطلاعات و دانش را از مسیر کتاب و مجلات برعهده دارد، اما در دنیای امروز صنعت چاپ علاوه براین موارد تأثیر بزرگ و شگرفی در تولید محصولات دارای بسته‌بندی و چرخه تولید آنها را نیز به عهده دارد، هرچند که علاوه بر موارد ذکر شده می‌توان به حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی تجاری صنعت چاپ نیز اشاره کرد.

کد خبر 5096291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha