۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸

مدیرکل دفتر مطالعات کمیته امداد عنوان کرد؛

تشریح رویکرد نوین دفتر مطالعات و پژوهش کمیته امداد

تشریح رویکرد نوین دفتر مطالعات و پژوهش کمیته امداد

مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش کمیته امداد گفت:دانش‌گرایی و تحول‌خواهی، رویکرد نوین دفتر مطالعات و پژوهش کمیته امداد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون قربانی، از کارکنان خدوم استان‌های کمیته امداد که تلاش خالصانه و صادقانه خود را در اجرای طرح‌های پژوهشی به کار گرفته و کوشش خود را برای به ثمر رسیدن طرح‌ها معطوف پژوهش کرده‌اند، قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: در دفتر مطالعات و پژوهش در کنار وظایف جاری سازمانی با شعار «دانش گرایی و تحول خواهی، استقرار دیدگاه پژوهش گرایی و نقدپذیری» تلاش می‌کنیم تا حرکت مبتنی بر مطالعه و پژوهش‌محوری در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام خمینی (ره)، به فرهنگ سازمانی تبدیل شود. چرا که مراجعه به پژوهشگر و کشف و دسترسی واقعیات موجود، به عنوان اصلی‌ترین راهبرد خروج از چالش‌ها و حل مسائل جامعه امری انکار ناپذیر است.

مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش کمیته امداد تاکید کرد: امروز انتظار ما این است که همانگونه که انسان‌ها در پی برخورد با آسیب یا درد، به سوی مراجع درمانی مراجعه و از تشخیص و روش‌های پزشکی تبعیت می‌کنند، مسئولان و سیاستگذاران نیز از پژوهش و دستاوردهای آن گریز نکرده و از پژوهش‌های کاربردی و مساله‌محور و البته کاربست عملیاتی آن در تصمیم گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها استقبال کنند.

وی افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم تحقیقات همواره با نتایج دلخواه و مطلوب همراه نیستند، گاهی هم حقایق تلخی را به ما نشان می‌دهند که گرچه دلخواه ما نیست و مایل نیستیم آنها را باور کنیم، اما واقعیت دارند و در سطح جامعه قابل مشاهده هستند. با شناختی که در طی سالیان از مدیران باتدبیر امداد حاصل شده، این انتظار وجود دارد که دستاوردهای پژوهشی را با همه تلخی‌ها و شیرینی‌های آن بپذیرند و با حمایت و پشتیبانی از پژوهشگران متعهد، به نهادینه شدن فرهنگ پژوهش‌مداری در سازمان کمک کنند. مساله‌ها را تا نپذیریم نمی‌توانیم رفع‌شان کنیم، لازمه حل کردن مشکل، در گام نخست پذیرش وجود آن است، و تنها در این صورت می‌توانیم به اهداف متعالی‌مان نزدیک شویم.

قربانی ضمن قدردانی از همکاران پر تلاش و با انگیزه در استان‌ها جهت اجرای طرح‌های پژوهشی خبر از پیشرفت بسیار خوب این طرح‌های کاربردی داد و ابراز امیدواری کرد طبق برنامه زمانبندی انجام شده تا پایان سال نتایج ۶۲ طرح مساله‌محور جمع‌بندی و در اختیار حوزه‌های تخصصی قرار گیرد و امید است در کاربست نتایج نیز با حمایت مدیران ارشد اهتمام کافی صورت گیرد. چه بسا بخشی از خروجی‌های طرح‌های مذکور در تدوین برنامه هفتم مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: زیربنای توانمندی ما در حل مشکلات، دانش و توانایی علمی است. در این راستا تلاش خواهیم کرد با دیدگاه آینده‌پژوهی و تکیه بر منابع و ظرفیت‌های داخلی در شناسایی خلاء ها و آسیب‌ها و ارائه راهکارهای علمی، دقیق و اثر بخش قدم برداریم.

کد خبر 5096527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      0 0
      سلام وام خود اشتغالی زایی تراکتورسازی تبریز کمیته امداد امام خمینی قطع کردن