۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱

مسئول واحد نمایش حوزه هنری فارس خبر داد:

بازی «قهرمان» حوزه هنری فارس در جمع بزرگان تئاتر مقاومت

بازی «قهرمان» حوزه هنری فارس در جمع بزرگان تئاتر مقاومت

شیراز- کارشناس مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس در آستانه برگزاری هفدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت از حضور موفق این مرکز در جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، اصغر گروسی گفت: با اجرای نمایش قهرمان یک بار دیگر سیمای ورزشکار جانباز و پاراالمپیکی بهمن گلبار نژاد را بر صحنه هنر زنده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سال جاری از میان تولیدات حوزه هنری فارس، نمایش «قهرمان» به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی مشترک علیرضا داننده فرد و اصغر گروسی، در بخش مسابقه تئاتر خیابانی هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت به رقابت می‌پردازد، افزود: این اثر به زندگی جانباز سرافراز و قهرمان هم استانی «بهمن گلبار نژاد» می‌پردازد که از قهرمانان پاراالمپیک جهان بود و بر اثر سانحه‌ای بر صحنه ورزش و در پاراالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو آسمانی شد.

کارشناس مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس ادامه داد: وقتی مرحوم گلبار نژاد در مهمترین صحنه ورزشی جهان یعنی المپیک جان باخت کمتر کسی به ظرفیت هنری این شخصیت توجه داشت اما همان زمان تصمیم گرفتیم نگذاریم خاطره او به راحتی محو شود.

وی گفت: این نمایش روز شنبه ۲۹ آذرماه از ساعت ۱۴.۳۰ اجرا خواهد شد و از آنجا که به سبب مسائل بهداشتی امکان پذیرش تماشاگر وجود ندارد، علاقه مندان جهت تماشای این اثر و سایر آثار این دوره از جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت می‌توانند به پایگاه اینترنتی تیوال به نشانی www.tiwall.com مراجعه کنند.

گروسی که خود نیز در بخش نمایشنامه نویسی به مرحله پایانی رقابت راه یافته تصریح کرد: با توجه به فضای همه گیری بیماری کرونا، امسال بخش‌های مختلف از جمله بخش صحنه‌ای، تئاتر دانشجویی و تئاتر کودک و نوجوان جشنواره به صورت غیر حضوری برگزار شد، اما بخش تئاتر خیابانی تنها بخشی است که حضوری برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با حمایت مدیریت و همراهی هنرمندان شریف و کم توقع، آثار تولید شده در واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری برای این مرکز آیرو بوده و افتخار آفریده‌اند امیدواریم به لطف خداوند متعال این روند ادامه یافته و همچنان پرچم تئاتر فارس بر چکاد موفقیت در اهتزاز باشد.

کد خبر 5097763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha