۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۵

معاون امور پیشگیری، درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در شیراز:

تسهیلات در قالب وام کم کارمزد به معتادان زیرپوشش اختصاص یافت

تسهیلات در قالب وام کم کارمزد به معتادان زیرپوشش اختصاص یافت

شیراز- معاون امور پیشگیری، درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از ارائه تسهیلات در قالب وام کم کارمزد به معتادان زیرپوشش بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه رضوان مدنی عصر پنجشنبه در نشست خبری که بر بستر فضای مجازی با حضور مدیرکل و معاون پیشگیری بهزیستی فارس برگزار شد، افزود: در مراکز جامع مقابله با اعتیاد بهزیستی روی ایجاد اشتغال هم تمرکز شده است.

وی با بیان اینکه جلسات اشتغال به طور مداوم برگزار می‌شود، ادامه داد: اگر مددجویی مبتلا به اعتیاد بعد از ۴ ماه اقامت، منزل و شغل داشته نباشد برایش اشتغال ایجاد می‌شود.

رضوان مدنی تصریح کرد: ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد برای این افراد در نظر گرفته شده است.

معاون امور پیشگیری، درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه اعلام کرد: در هر استان یک مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در سال جاری افتتاح خواهد شد.

به گفته رضوان مدنی، نیمه اول دی ماه در ۲۰ استان مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه اشتغال، استان فارس در این حوزه پیشتاز است، افزود: محدودیتی برای این منظور نداریم و هر تعداد مددجو با تأیید بهزیستی فارس وام دریافت می‌کنند.

وی با این حال تاکید کرد: اگر اشتغال فردی باشد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی را می‌گیرد و تا ۷ سال از بیمه خویش فرما بهره مند می‌شود.

معاون امور پیشگیری، درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: به هر تعداد معتادی که ایجاد اشتغال شود وام ۵۰ میلیون تومانی اختصاص می‌یابد.

وی در رابطه با خدمات مشاوره‌ای هم عنوان کرد: تلاش می‌کنیم این خدمات در زمره بیمه‌ها قرار گیرد.

معاون امور پیشگیری، درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: نیاز است هزینه‌های سنگین این خدمات تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد اما تحت عنوان طرح یاری ور کمک‌هایی در این زمینه داده می‌شود.

محمدصادق کشفی نژاد، مدیرکل بهزیستی فارس نیز در این نشست خبری، اعلام کرد: مرحله اول کمک به مددجویان بهزیستی که از سوی مجلس در نظر گرفته شد، همان حمایتی است که از ۳۰ میلیون افراد آسیب دیده از کروناست.

وی با این حال، تصریح کرد: اصلاح آن لازم دارد که منبع آن از سوی سازمان مدیریت برنامه بر اساس قانون حمایت مصوب شود.

مدیرکل بهزیستی فارس از واریز این مبلغ از پنجشنبه شب ۲۷ آذرماه خبر داد و افزود: اکنون سازمان در حال رایزنی با مجلس برای جامه عمل پوشیدن این طرح در سال آینده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این نشست خبری فصل نامه تخصصی داخلی اداره کل بهزیستی استان فارس که با رویکرد فرهنگی اجتماعی در چهارچوب جامعه هدف سازمان بهزیستی و با نگاهی اجتماعی بر اخلاق سازمانی توسط روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس جهت زمستان ۹۹ طراحی، تدوین و تهیه و به زودی نیز منتشر می‌شود، رونمایی شد.

کد خبر 5098291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha