۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۳۸

مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد؛

ایجاد ۲۴۰ هزار شغل طی۲سال اخیر با اجرای طرح های روستایی بنیادبرکت

ایجاد ۲۴۰ هزار شغل طی۲سال اخیر با اجرای طرح های روستایی بنیادبرکت

ورامین- مدیرعامل بنیاد برکت از ایجاد ۲۴۰ هزار شغل طی دو سال اخیر با اجرای طرح های روستایی این بنیاد خبر داد و گفت: اکنون در بیش از ۱۰۰ روستای نمونه کشور بیکاری به صفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین مدنی بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های تولیدی روستای «رستم آباد» از توابه بخش جوادآباد ورامین طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه روستاهای کشور تبدیل به روستاهای مصرف کننده شده بود، حال آنکه در تأمین امنیت غذایی روستای مولد نقش کلیدی دارد، از این جهت سرمایه گذاری بنیاد برکت در خصوص تأمین معیشت پایدار و اشتغال زایی روستایی از مدت‌ها پیش و با هدف مولدسازی روستاهای کشور آغاز شد.

وی از راه اندازی ۸۴ هزار طرح اشتغال خرد در پی این سرمایه گذاری خبر داد و گفت: این طرح‌ها در هفت هزار و ۵۰۰ روستا در حال اجرا است.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: این ۸۴ هزار طرح سبب رونق خاصی در تولید شده است و از ابتدای سال تاکنون ۲۵ هزار تُن تولید گوشت قرمز، ۱۱۰ هزار تُن تولید شیر، بیش از ۱۰ هزار تُن تولید گوشت سفید و بافت بیش از ۶۰ هزار هکتار فرش نیز اتفاقات خوبی در حوزه صنایع دستی از محل این ۸۴ هزار طرح اشتغال زایی انجام شده است.

مدنی گفت: این هفت هزار و ۵۰۰ روستایی که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت در آنها ورود کرده‌اند، تبدیل به روستاهای مولد شده است و اکنون شاهد مهاجرت معکوس به این هفت هزار و ۵۰۰ روستا هستیم و بیش از ۱۰۰ نمونه روستای موفق داریم، که بیکاری در آنها به طور کامل ریشه کن شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت بر اهمیت تکمیل زنجیره طرح‌های خُرد تاکید کرد و افزود: علاوه بر این طرح‌های متعددی در زمینه بنگاههای اقتصادی متوسط انجام شده که سعی کردیم، در راستای تکمیل زنجیره همین طرح‌های خرد باشد و تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی متوسط را حمایت کردیم، تا دوباره فعال شدند و مجموعاً بیش از ۲۴۰ هزار شغل طی دو سال اخیر ایجاد شده است، که با سرمایه گذاری بیش از چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی محقق شده است، که تا پایان سال این سرمایه گذاری به ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

تولید روزانه ۳ تُن قارچ در یک روستای مولد

بر اساس این گزارش، مدیرعامل بنیاد برکت، بعد از ظهر پنجشنبه در حالی که توسط حجت الاسلام سید محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، حسین کاغذلو، فرماندار ورامین و محمد حیدری بخشدار جوادآباد همراهی می‌شد، از مرکز تولیدی پرورش قارچ در روستای «رستم آباد» ورامین بازدید کرد.

این مرکز روزانه بیش از ۵۰۰ کیلو تولید قارج دارد، که برای پنج نفر به طور مستقیم ایجاد شغل کرده است.

به گفته سلطانی دهیار رستم آباد، در این روستا مراکز پرورش قارچ متعددی فعالیت دارند، که در مجموع ۳۰ نفر در این مراکز به طور مستقیم اشتغال دارند و حدود سه تُن قارچ در روز در این روستا تولید می‌شود.

کد خبر 5098429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha