۳ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۲۶

استاندار کرمانشاه:

پیشنهاد ایثارگری پرستاران را به دولت می دهیم

پیشنهاد ایثارگری پرستاران را به دولت می دهیم

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: حتما موضوع جامعه ایثارگری پرستاران را به دولت محترم پیشنهاد می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ بازوند در آئین تجلیل از پرستاران استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از همه پرستاران فداکار که چه در این مراسم حضور دارند و چه افرادی که به صورت ویدئوکنفرانس برنامه را می‌بینند و دیگر پرستاران که مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند و با ایثارگری زمینه‌های سلامتی و تندرستی را برای مردم استان به ارمغان می‌آورند، تقدیر و تشکر ویژه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به احترام همه پرستاران و فعالیت‌های ارزنده این عزیزان سرتعظیم فرود می آورم، افزود: ولادت با سعادت حضرت زینب (س) قهرمان دشت کربلا را خدمت پرستاران که این بزرگواران هم قهرمان دشت امروز جامعه ایران هستند، تبریک عرض می‌نمایم و مردم ایران هیچ گاه فعالیت‌های ارزشمند این عزیزان را فراموش نخواهند کرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مردم ایران برای انسان‌های فداکار ارزش بسیار ویژه ای قائل هستند و تاریخ نیز همیشه افراد اثرگذار را که برای جامعه خود جانفشانی می‌کنند به نسل‌های آینده معرفی می‌کند و امروز که مردم نیز برای جامعه پرستاری و کادر درمان بیمارستان‌ها ارزش قائل هستند در واقع این تقدیر و تشکر تاریخ از شما به عنوان پرستاران امروز است.

بازوند گفت: شما (پرستاران و کادر درمان) که برای مردم ایران فداکاری و ایثارگری می‌کنید بدون تردید تاریخ هم از خدمات شما تقدیر خواهد کرد و به آیندگان خواهد گفت که چه قهرمانانی در جامعه ایران در سال ۱۳۹۹ وجود داشتند که با ایثارگری با بیماری کرونا به مبارزه پرداختند و همان طوری که تاریخ، امروز از افراد مؤثری همچون امیرکبیر به خوبی یاد می‌کند از شماها نیز به خوبی یاد خواهد کرد.

وی با اشاره به جانفشانی ها و ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس در طول هشت سال و همچنین ایثارگری‌های امروز پرستاران و کادر درمان گفت: شما به مانند رزمندگان دفاع مقدس در یک میدان مین هستید و همان طوری که رزمندگان ایران در سال‌های دفاع مقدس با ایثارگری و فداکاری به میدان مین می‌رفتند تا جان هم رزمنده خود را نجات دهند کار شما امروز هم مانند رزمندگان است که باید به نوعی از جان خود عبور کنید و جان فرد بیمار را از خطر بیماری ویروس کرونا نجات دهید لذا این کار و ایثارگری شما همچون رزمندگان اسلام در تاریخ ماندگار خواهد شد.

بازوند با تحلیل چگونگی ارائه خدمت توسط کادر درمان به بیماران در شرایط وجود بیماری کرونا، افزود: در گذشته که فردی بیمار می‌شد این فرد دارای همراه و کمک حالی بود که می‌توانست در بخش‌های مختلف حضور پیدا کند اما در حال حاضر با توجه به شرایط موجود پرستاران و کادر درمان علاوه بر خدمت رسانی به بیماران باید به نوعی کار همراهان بیمار را نیز انجام دهند و در واقع کار این عزیزان مضاعف‌تر شده است.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: این نوع ایثار و از خودگذشتگی پرستاران، کادر درمان و جامعه پزشکی است که باعث می‌شود این عزیزان به عنوان الگو و نماد ملی در جامعه معرفی شوند و به همین جهت است که مردم با مشاهده رعایت مسائل بهداشتی از سوی کادر درمان ترغیب به رعایت دستورالعمل‌های می‌شوند زیرا شما الگو و نماد مردم هستید.

بازوند با بیان اینکه تنها یک روز اختصاص به پرستار ندارد و با این فداکاری کادر درمان همه روزها به پرستاران تعلق دارد، گفت: این فداکاری و ایثار شما در تاریخ ثبت خواهد شد زیرا تاریخ به دنبال معرفی افراد تأثیرگذار در جامعه است.

وی ادامه داد: همان طوری که حضرت زینب (س) راوی حماسه عظیم عاشورا بود شما هم راوی حماسه خدمات و ایثارگری‌ها به بیماری کرونا خواهید بود و تاریخ از شما بسیار تشکر خواهد کرد.

بازوند با اشاره به بیان نکته نظرات و پیشنهادات از سوی کادر درمان و پرستاران در این مراسم، اظهار کرد: با وجود اینکه جامعه پرستاری با مشکلاتی روبرو هستند اما هیچ‌یک از این عزیزان در بیان امروز خود هیچ اشاره‌ای به مشکلات خود نکردند که این موضوع هم خود گواه بر فداکاری و ایثارگری برای ارائه خدمات به جامعه است.

استاندار کرمانشاه گفت: حتماً موضوع جامعه ایثارگری پرستاران را به دولت محترم ارائه خواهیم داد و همچنین به تمام شهرداران ابلاغ خواهیم کرد که به پاس تلاش‌های ارزشمند شما عزیزان حتماً مکان یا خیابانی به نام شهدای درمان و پرستاران نامگذاری شود تا آیندگان در جریان باشند که این نامگذاری‌ها به چه علت بوده است.

وی بیان کرد: صمیمانه و با احترام کامل از تمام ایثارگری‌ها و خدمات ارزشمند پرستاران که جان خود را به خطر می‌اندازند تا جان و سلامتی مردم حفظ شود، تقدیر و تشکر می‌کنیم و مطمئن باشید که آینده و تاریخ ایثارگری‌ها و زحمات بسیار ارزشمند شما را ارج خواهد گذاشت.

کد خبر 5103238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha