۶ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲

استاندار کرمانشاه:

مدیران، موانع بر سر راه سرمایه گذاری در کرمانشاه را بردارند

مدیران، موانع بر سر راه سرمایه گذاری در کرمانشاه را بردارند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: گره اکثر موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه در دست مدیران استانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند در کارگروه اقتصادی که ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بحث اشتغال موضوع مهم و اولویت دار برای استان است که نیاز به تدبیر و مدیریت بیشتری دارد.

وی با تذکر به برخی از فرمانداران شهرستان‌های استان کرمانشاه برای حضور نداشتن در کارگروه اقتصادی، افزود: در شرایط حاکم بر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و متضرر شدن بسیاری از مشاغل به خصوص بخش خدماتی نیاز به حضور فرمانداران شهرستان‌ها برای ارائه پیشنهاد و راهکار در خصوص کمک‌های فنی و اعتباری اختصاص داده شده وجود دارد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر استفاده ظرفیت کمک‌های فنی و اعتباری برای تشویق سرمایه گذاری در استان، گفت: مشوق‌های دستمزد و بیمه‌ای فرصت خوبی برای استان ایجاد کرده است که می‌تواند در پیشبرد وضعیت استان بسیار مؤثر باشد و نباید به راحتی این فرصت را از دست داد.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در استان جز اهداف اصلی ما است، بیان کرد: نرخ بیکاری استان از ۲۲.۲ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته، هر چند که به علت تعداد بالای بیکاران این کاهش برای بعضی‌ها محسوس نیست.

بازوند با بیان اینکه هر سال حدود ۶ هزار نفر به جمع افراد به دنبال شغل استان افزوده می‌شود، تصریح کرد: برای ایجاد یک شغل به طور میانگین نیاز به ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری است.

وی بر برداشته شدن موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و افزود: اکثر این موانع می‌تواند توسط مدیران برداشته شود و اگر مدیری در این خصوص کم کاری کند، مسلماً این کم کاری در کارنامه او ثبت خواهد شد.

وی گفت: باید برای سرمایه‌گذاران مهلت زمانی مشخص جهت اجرا و تسریع در روند پروژه‌ها تعیین شود و نیز سرمایه گذاری در هر شهرستان باید بر اساس تمایل سرمایه گذار انجام شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا، بیان کرد: طرح محله محور شهید سلیمانی، اعمال محدودیت‌های منع تردد و همراهی و همکاری خوب مردم باعث ایجاد شرایط مطلوبی در وضعیت از لحاظ این بیماری استان شد.

بازوند گفت: متأسفانه گزارش‌هایی به ما می‌رسد که برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کم توجه هستند، لذا حتماً با مدیرانی که در سازمان و دستگاه‌های تحت نظارت خود شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

کد خبر 5105159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha