۱۱ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۲۳

دبیر شورای آموزش و پرورش فردوس:

هنرستان بهیاری در بخش اسلامیه راه اندازی می شود

 هنرستان بهیاری در بخش اسلامیه راه اندازی می شود

فردوس - دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان فردوس از راه اندازی هنرستان بهیاری در بخش اسلامیه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناظری ظهر پنج شنبه در نشست مرکز همکاری های حوزه علیمه و آموزش و پرورش خراسان جنوبی که بصورت ویدئو کنفراس برگزار شد، افزود: آماده هر گونه همکاری در فضای مجازی و حقیقی جهت ترغیب دانش آموزان برای ورود به مدارس علمیه هستیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان فردوس گفت: با پیگیریهای شورای شهر اسلامیه و آموزش و پرروش و موافقت مدیر کل آموزش و پرورش استان هنرستان بهیاری در بخش اسلامیه راه اندازی می شود.

مدیر حوزه علمیه علامه قزوینی فردوس نیز گفت: آشنایی دانش آموزان با حوزه و نقش والدین و معلمین مهم است که باید در این خصوص در فضای مجازی و جلسات مختلف با آموزش و پرروش زمینه این همکاری را بررسی کنیم.

حجت الاسلام مجید عباسی افزود: کسانی که قابلیت، استعداد و علاقه تحصیل در مدارس حوزوی را دارند باید شناسایی شوند و در این خصوص آماده همکاری هستیم.

در ادامه این جلسه معاون پرورشی آموزش و پرورش فردوس به مشکل دارالقرآنهای فردوس اشاره کرد و افزود: در شهرستان فردوس سه دارالقرآن فعال داریم که همگی فرسوده و هیچکدام متعلق به آموزش و پرورش نیست و حتی در باغشهر اسلامیه سرایداری یکی از مدارس را به این کار اختصاص دادیم.

مهدی آبیار افزود: با توجه به اینکه فردوس شهری قرآنی و رتبه های برتر استانی و کشوری در سالهای اخیر داشتیم نبود یک مجتمع قرآنی و فرهنگی مورد نیاز است که باید احداث شود.

وی گفت: برای تامین زمین این مجتمع نیز می توان از زمین های وقفی که با نیت واقف هم خوانی داشته باشد استفاده کرد.

معاون فرمانداری فردوس نیز گفت: آنچه در بحث همکاری آموزش و پرورش و حوزه مطرح است نرم افزاری است و فعالیت های حوزه باید در عمل نشان داده شود تا دانش آموز رغبتی به تحصیل در این مدارس پیدا کند.

حسین اسماعیلی نقش خانواده ها را برای ترغیب فرزندانشان جهت ورود به حوزه مهم دانست.

در این جلسه با توجه به اینکه ۲۴ الی ۳۰ دیماه به نام هفته شورای آموزش و پرورش نامگذاری شده است مقرر شد اعضاء جلسه پیشنهادات خود را برای بزرگداشت این هفته به دبیرخانه شورا اعلام نمایند.

کد خبر 5109610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha