۱۴ دی ۱۳۹۹، ۸:۳۵

در گفتگو با مهر عنوان شد:

حاج قاسم سلیمانی مکتب مقاومت را از خود به یادگار گذاشت

حاج قاسم سلیمانی مکتب مقاومت را از خود به یادگار گذاشت

زاهدان - مدیر کل صداوسیمای سیستان و بلوچستان گفت: حاج قاسم سلیمانی پس از اتمام جنگ تحمیلی نیز همچنان در میدان جهاد ماند و عقب نکشید.

محمود کردستانی همرزم شهید سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی برای اینکه کسب شهرتی کند هرگز به رسانه‌ها متوسل نشد چرا که او در ضمیر حیات خود از تعاریف و دیده شدن گریزان بود.

وی گفت: شهید سلیمانی به گفتن‌های من و امثال من نیازی ندارد چون این ما هستیم که نیاز داریم به این دریا و جریان بپیوندیم تا رستگار شویم.

مدیر کل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی سه سرمایه مهم و ارزشمند داشت، بیان داشت: خانواده با اصالت و ریشه دار و تربیت بر اساس سبک زندگی، مردم و جهاد و شهادت سرمایه‌های ارزشمند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: سرمایه مادی و دنیوی که حاج قاسم دارد مردم هستند چرا که حاج قاسم از هیچ رسانه‌ای استفاده نکرد و این تصاویر و فیلم‌هایی که الان منتشر می‌شود به صورت پنهانی از سردار گرفته شده و این سرمایه عظیم عشق به مردم یک عشق الهی بوده است.

کردستانی با بیان اینکه جهاد و شهادت از دیگر سرمایه‌های حاج قاسم سلیمانی بود، ادامه داد: سردار سلیمانی از زمانی که توانست و باب جهاد باز شد در این عرصه پا گذاشت و از ابتدای جنگ تحمیلی و تا پایان زندگی خود در این میدان جهاد ماند.

وی گفت: در دفاع مقدس ما به لشکر همیشه پیروز ۴۱ ثارالله استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به وجود حاج قاسم بیش از همه افتخار می‌کنند و تمام رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم خودشان را فرزندان حاج قاسم می‌دانند.

همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم پس از اتمام جنگ تحمیلی نیز همچنان در میدان جهاد ماند و عقب نکشید، افزود: وی با حضور در سپاه قدس به دنبال نیروسازی برای جبهه مقاومت بود و در میدان جهاد ماند و مهاجرت کرد و رفت به آنجایی که برات شهادت می‌دهند و در ادامه این جهاد خداوند مزد شهادت را به ایشان داد.

وی تصریح کرد: امروزه این سرمایه رو به تزاید بوده و یک پشتوانه محکم دارد که به یک جریان و مکتب تبدیل شده و باید گفت حاج قاسم سلیمانی همواره فرمانده است.

مدیر کل صداوسیمای سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه وسعت میدان فرماندهی امروز خیلی بیشتر شده است، تصریح کرد: امروز دنیا به جریان و تفکر حاج قاسم سلیمانی پی برده و این از برکات خون اوست و با این شهادت مردم دنیا متأثر و از این اتفاق هنوز تأسف می‌خورند و خواهند خورد اما این شهادت آثاری بسیار دارد که آنها را مشاهده می‌کنیم.

کردستانی انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی را مهم دانست و اذعان کرد: انتقام سخت بعد از شهادت حاج قاسم به قوت خود باقیست و دنیا منتظر این انتقام است چرا که حمله موشکی ما به پایگاه آمریکایی عین الاسد اثبات کننده توانایی ما است.

وی بیان کرد: از بُعد نظامی اگر به حاج قاسم نگاه کنیم و بازوهایی که برای مقاومت شکل داد هر یک به نوعی خاص و بی نظیر هستند و امروز باید بر این اساس و گفتمان و نگاه بازو های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را ایجاد کنیم.

همرزم شهید سلیمانی تصریح کرد: حاج قاسم با شهادتش نشان داد راهی که او و یارانش در سراسر جهان از سال‌ها پیش آغاز کرده‌اند ادامه خواهد داشت چرا که او بی تردید پایه گذار «مکتب مقاومت» است.

کد خبر 5112384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha