علیرغم مصوبه سال گذشته پارلمان مطرح شد؛

وزیر دفاع عراق: به حضور ائتلاف بین المللی در عراق نیازمندیم

وزیر دفاع عراق: به حضور ائتلاف بین المللی در عراق نیازمندیم

علیرغم مصوبه سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر لزوم خروج نیروهای بیگانه و در رأس آنها نظامیان آمریکایی از خاک این کشور، وزیر دفاع عراق گفت: همچنان به حضور ائتلاف بین المللی در عراق نیازمندیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «جمعه عناد» وزیر دفاع عراق سخنانی را در خصوص لزوم بقای ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا در این کشور، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی بدون توجه به مصوبه سال گذشته پارلمان مبنی بر لزوم اخراج بیگانگان و در رأس آنها نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق، گفت: ما همچنان به حضور نیروهای ائتلاف بین المللی برای حمایت از مراکز نظامی نیازمندیم.

وزیر دفاع عراق در بخش دیگری از سخنان خود که در مراسم صدمین سالگرد تأسیس ارتش عراق مطرح شد، اظهار داشت: دیگر خبری از عناصر تکفیری داعش در عراق نیست. وی با بیان این که تنها گروه‌هایی از بقایای داعش در عراق حضور دارند و تحت تعقیب هستند، خاطرنشان کرد که نیروهای عراق در راستای تأمین امنیت هیئت‌های دیپلماتیک فعالیت می‌کنند.

سخنان وزیر دفاع عراق در خصوص لزوم بقای نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در عراق در حالی است که طی هفته‌های اخیر بسیاری از نمایندگان پارلمان بر لزوم خروج هرچه سریع‌تر نیروهای آمریکایی از خاک عراق طبق مصوبه الزام آور سال گذشته تأکید کرده اند.

کد خبر 5115329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha