۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۳۱

سید جواد حسینی خبر داد:

افتتاح طرح های آموزش و پرورش استثنایی در مدارس سیستان و بلوچستان

افتتاح طرح های آموزش و پرورش استثنایی در مدارس سیستان و بلوچستان

جانشین وزیر در طرح مشارکت تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند در سفر به استان سیستان و بلوچستان چند طرح حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جواد حسینی در اولین برنامه سفر به استان سیستان و بلوچستان با حضور در برنامه تلویزیونی خوان هشتم شبکه هامون به تشریح طرح هدایت پرداخت و گفت: کرونا همه عرصه‌های جامعه به‌ویژه تعلیم و تربیت را دچار چالش کرد و در زیست‌بوم کرونا سلامت در مرکز نگاه برنامه ریزان قرار گرفت و همه عرصه‌ها خود را با سلامت به تعادل رساندند.

وی افزود: آموزش هم با تأکید بر سلامت به‌صورت فیزیکی تعطیل شد اما تعلیم تربیت تعطیل نشد و تلویزیون و فضای مجازی به‌ویژه شبکه شاد به کمک نظام تعلیم و تربیت آمدند.

حسینی بابیان اینکه بیش از ۳ میلیون نفر از دانش آموزان به امکانات ارتباطی و یا تجهیزات هوشمند ارتباطی دسترسی ندارند، اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان نیز ۴۰۰ هزار نفر از ۸۲۰ هزار نفر از دانش آموزان این استان یا به شبکه اینترنت و یا تجهیزات ارتباطی هوشمند به‌ویژه تبلت دسترسی ندارند.

وی افزود: طرح هدایت باهدف مشارکت همه خیرین و نهادها در تأمین تجهیزات ارتباطی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند راه‌اندازی شده است و در سفر معاون اول رئیس‌جمهور تعداد زیادی تبلت به دانش آموزان سیستان و بلوچستان اهدا شد.

افتتاح اولین مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان سیستان و بلوچستان

در ادامه سفر رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی به استان سیستان و بلوچستان اولین مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان سیستان و بلوچستان و چهل و پنجمین مرکز کشور افتتاح شد و باشگاه پیشکسوتان آموزش‌وپرورش استثنایی شهر زاهدان نیز به بهره‌برداری رسید.

افتتاح باشگاه پیشکسوتان آموزش‌وپرورش استثنایی

حسینی در مراسم افتتاح این باشگاه بابیان اینکه در سال جاری ۱۹۰ باشگاه پیشکسوتان آموزش‌وپرورش استثنایی در کشور راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: این باشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت شیفت مخالف مدارس استثنایی و جهت بهره‌مندی ۱۲ هزار بازنشسته آموزش‌وپرورش استثنایی راه‌اندازی شده است و تا پایان سال تعداد آن‌ها به ۳۵۰ باشگاه خواهد رسید.

معاون وزیر راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان را دارای کارکردهای آشکار و پنهان دانست و افزود: اولین کارکرد این باشگاه‌ها اتکا بر مدیریت دانش و استفاده از تجربیات زیسته پیشکسوتان است و راه‌اندازی باشگاه‌های پیشکسوتان، گامی در جهت حرکت به‌سوی سازمان بلندمدت و پروسه‌ای است.

وی افزود: جمع‌آوری نظرات و ایده‌های پیشکسوتان و به‌کارگیری آن در سازمان، حل و پیگیری مسائل صنفی پیشکسوتان، گفتگوی پیشکسوتان با یکدیگر، انتقال تجارب و ورزش پیشکسوتان از دیگر اهداف راه‌اندازی این باشگاه‌ها است.

افتتاح پروژه سه کلاسه آموزشگاه استثنایی کوثر زاهدان

معاون وزیر در بخشی از سفر به استان سیستان و بلوچستان پروژه سه کلاسه آموزشگاه استثنایی کوثر زاهدان را افتتاح و هم‌زمان دستور ساخت مدرسه استثنایی ۶ کلاسه جالق و ۳ کلاسه قصرقند را صادر نمود.

حسینی در حاشیه افتتاح این مدرسه اظهار کرد: برای رسیدن به استاندارد فضای آموزشی مختص دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور به ۲۱۰ مدرسه نیاز داریم که تاکنون در قالب طرح از خشت تا بهشت ۱۲۵ مدرسه کلنگ زنی و یا افتتاح‌شده است.

وی ادامه داد: امروز نیز ۲ مدرسه استثنایی دیگر در قصرقند و جالق کلنگ زنی خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور افزود: از ۲۱۰ مدرسه استثنایی موردنیاز در کشور ۱۰ مدرسه به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد که ۴مورد در دست‌ساخت قرارگرفته است.

حسینی تصریح کرد: مدارس باقیمانده نیز با تأمین زمین از سوی آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان و تأمین منابع مالی مشارکتی و خیری تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه سفر معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و در نشست با فعالان اقتصادی، خیرین و سمن‌های فعال استان سیستان و بلوچستان بیش از ۵ هزار تبلت به دانش آموزان نیازمند استان سیستان و بلوچستان اهدا شد و سامانه طرح هدایت باهدف تسهیل مشارکت خیرین در اهدای تجهیزات آموزشی هوشمند رونمایی شد.

معاون وزیر در آخرین برنامه سفر خود با حضور در نشست شورای معاونین آموزش‌وپرورش این استان با تشریح نهضت توان‌افزایی اظهار کرد: در قالب نهضت توان‌افزایی ۱۰۵ قلم وسیله آموزشی، ورزشی و توان‌بخشی برای دانش آموزان استثنایی شناسایی‌شده که تهیه آن برای تمامی دانش آموزان تحت پوشش به بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و نیازمند مشارکت همه خیرین و دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: در قالب نهضت توان‌افزایی ۱۵۳۲ قلم تجهیزات آموزشی، کمک‌آموزشی و توان‌بخشی برای دانش آموزان استثنایی استان سیستان و بلوچستان موردنیاز است که ۵۰ درصد اعتبار خرید این تجهیزات از سوی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در سال جاری به استان سیستان و بلوچستان پرداخت خواهد شد.

وی گفت: یکی دیگر از نیازهای اساسی دانش آموزان با نیازهای ویژه فعالیت بدنی است که برای این منظور در سراسر کشور در مدارسی که ظرفیت ساخت سالن ورزشی ۲۰۰ مترمربعی رادارند، یک سالن ورزشی ویژه این دانش آموزان ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور ادامه داد: ساخت ۴ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس استثنایی استان سیستان و بلوچستان آغازشده است و تا مهر سال آینده این سالن‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.

کد خبر 5117850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha