۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۰۹

استاندار گیلان:

وضعیت کرونا در برخی از شهرهای گیلان شکننده است

وضعیت کرونا در برخی از شهرهای گیلان شکننده است

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر اینکه تلاش های نظام سلامت در مقابله با کرونا با مشارکت مردم اثر بخش خواهد بود، گفت: وضعیت کرونا در برخی از شهرهای گیلان شکننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم علیه رژیم شاهنشاهی، گفت: این حرکت مردمی زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ بود.

استاندار گیلان به سالروز شهادت امیرکبیر نیز اشاره و با بیان اینکه وی یکی از سیاستمداران بزرگ و وطن پرست و خیرخواه برای کشور بود، افزود: وی در دوره کوتاه صدر اعظمی خود اقدامات بسیاری در حوزه فرهنگی همانند تأسیس دارالفنون انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات امیرکبیر در بیداری ملت ایران تأثیرات بسیاری داشته است، گفت: وی با اقدامات خود به ایرانیان ثابت کرد که می‌توان با تلاش و کوشش به خودکفایی رسید.

زارع با تاکید بر سخنان روز گذشته رهبر انقلاب که همواره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح فردی و اجتماعی باید به صورت ویژه دنبال شود، اضافه کرد: وضعیت برخی از شهرهای نارنجی گیلان به ویژه ماسال، رودسر و لنگرود بسیار شکننده است.

استاندار گیلان تأکید کرد: نباید رعایت دستور العمل های بهداشتی کم رنگ شده و شهروندان نسبت به آن بی توجه شوند قطعاً عادی انگاری سبب خواهد شد که وضعیت دوباره به گذشته بازگردد.

وی ادامه داد: قطعاً مشارکت‌های مردم و رعایت دستور العمل ها و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک سبب خواهد بود تا تلاش نظام سلامت در مقابله با کرونا اثربخش باشد.

زارع با اشاره به شکل گیری رنگ آبی در وََضعیت کرونا مناطق مختلف کشور طبق ستاد ملی مدیریت کرونا، تصریح کرد: وضعیت آبی برای مناطق زردی در نظر گرفته می‌شود که تعداد افراد کرونای مثبت آن به دو در ۱۰۰ هزار رسیده باشد.

استاندار گیلان از رفع منع تردد بین شهری در شهرهای زرد و آبی خبر داد و افزود: منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح همچنان پا بر جا است.

وی به تصویب کلیات سند ملی واکسیناسیون کرونا کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس بار بیماری، میزان شیوع بیماری‌های پر خطر و زمینه‌ای و طبق اولویت در چهار فاز واکسن کرونا تزریق می‌شود.

کد خبر 5117882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha