۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۲۷

رئیس هیأت کشتی آذربایجان شرقی:

فعالیت دانش آموزان آذربایجان شرقی در ورزش کشتی رو به کاهش است

 فعالیت دانش آموزان آذربایجان شرقی در ورزش کشتی رو به کاهش است

بناب- رئیس هیأت کشتی آذربایجان شرقی گفت: فعالیت دانش آموزان آذربایجان شرقی در ورزش کشتی رو به کاهش است.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز مشکلات هیأت کشتی استان آذربایجان شرقی با حضور هیئت رئیسه هیأت کشتی استان و رؤسای شهرستانی این هیأت در سالن کنفرانس مجتمع بزرگ ورزشی بناب بررسی شد.

بر اساس این گزارش، رئیس هیأت کشتی استان آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اهداف و برنامه‌های آتی هیأت کشتی گفت: از آنجایی که رشته ورزشی کشتی ورزش اول و مدال آور در کشور است، باید اهتمام بیشتری به این رشته ورزشی داشت.

علی علیزاده با بیان اینکه امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان جهت استعدادیابی و افزایش جمعیت کشتی از اهداف اصلی هیأت کشتی استان است افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر فعالیت دانش آموزان در ورزش کشتی رو به کاهش است.

وی تصریح کرد: اهمیت دادن به آموزش در تمامی زمینه‌های مربیگری و داوری منطبق با آخرین تغییرات و قوانین موجود در جهان و علمی تر کردن این ورزش از دیگر برنامه‌های هیأت کشتی آذربایجان شرقی است.

رئیس هیأت کشتی استان سپس از حمایت کشتی گیران و مربیان در دوران بازنشستگی و تحت پوشش قراردادن این عزیزان از مزایای بیمه و برخورداری از حقوق بازنشستگی این ورزش خبرداد.

علیزاده بیان کرد: جذب اسپانسر و فعال نمودن کمیته اقتصادی هیأت‌های کشتی جهت حمایت و کمک به کشتی گیران از دیگر برنامه‌های هیأت کشتی استان است.

ورزش کشتی در شهرستان‌ها همیشه محروم است

برپایه این گزارش، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب نیز در این نشست با اشاره به مشکلات خانه‌های کشتی در شهرستان‌ها اظهار کرد: همواره کشتی ورزش اول کشور بوده ولی متأسفانه این رشته در شهرستان‌ها همیشه محروم بوده و هیأت‌های کشتی در خانه کشتی شهرستان‌ها مستأجر هستند.

سیدمجید یزدانی اضافه کرد: امیدواریم مسئولین ورزش در استان و کشور در سطح ملی حمایت مالی بیشتری از ورزش کشتی داشته باشند.

وی همچنین با تأکید بر حفظ روحیه جوانمردی و پهلوانی در رشته کشتی خاطرنشان کرد: جایگاه و منزلت پیشکسوتان کشتی نیز بایستی در اولویت قرار گیرد.

این مسئول امور مرتبط با ورزش و جوانان در شهرستان بناب با اشاره به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه بیان کرد: این زمان بهترین موقع برای آموزش است و اداره ورزش و جوانان بناب آمادگی خود را برای برگزاری دوره‌های آموزش مجازی مربیگری در تمام رشته‌های ورزشی بویژه ورزش کشتی اعلام می‌دارد.

این گزارش حاکی است، در ادامه این نشست رؤسای هیأت‌های کشتی شهرستان‌ها به ارائه گزارشی از وضعیت و مشکلات ورزش کشتی پرداختند.

گفتنی است، شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی یکی از شهرستان‌های فعال و موفق در رشته ورزشی کشتی در استان است و آموزش این رشته ورزشی پرطرفدار به سنین پایه از اولویت‌های هیأت کشتی و اداره ورزش و جوانان این شهرستان است.

کد خبر 5117984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha