۲۶ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۴۳

امام جمعه اسالم:

بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم ها به ضرر ایران است

بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم ها به ضرر ایران است

اسالم- امام جمعه اسالم با اشاره به بیانات رهبری در زمینه اینکه تعهد باید در مقابل تعهد باشد، گفت: بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم ها به ضرر ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش اسالم با عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و بیان نقش تأثیر گذار سیاسی و اجتماعی ایشان، گفت: زنده نگه داشتن فاطمیه سبب زنده شدن مکتب حضرت زهرا (س) یعنی حمایت از ولایت و امامت می‌شود.

امام جمعه اسالم به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز نوزدهم دی ماه و عدم اصرار به بازگشت آمریکا به برجام اشاره و عنوان کرد: بازگشت آمریکا به برجام در صورت رفع نشدن تحریم‌ها به ضرر ما است.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبری باید با قوی شدن در مقابل تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان، نقشه تحریم آنها را خنثی کنیم، گفت: رشد و توسعه‌های علمی و دفاعی بخشی از همین قوی شدن است.

امام جمعه اسالم با اشاره به مصوبه مجلس و تصمیم دولت برای لغو تعهدات برجامی، اضافه کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب مشخص کردند تعهد در مقابل تعهد است.

باقری در ادامه ضمن تقدیر از بیان قاطع رهبری در ممنوعیت واردات واکسن ضد کرونا از آمریکا و انگلیس، گفت: اگر آمریکا و انگلیس واقعاً در تولید این واکسن موفق بودند باید وضعیت کرونا در آن کشورها بهبود می‌یافت در حالی که بدترین وضعیت کرونا مربوط به این دو کشور است.

باقری در ادامه با اشاره به مشخص شدن تفاوت دو نگاه و دیدگاه انقلابی و غرب زده را به خوبی در کلام و رفتار مقام معظم رهبری، اضافه کرد: دیدگاهی که بر اساس ایمان و باور به قدرت پروردگار از هیچ قدرت دیگری جز خداوند عالم نمی ترسد و به هیچ قدرتی جز خدا تکیه نمی‌کند ولی نگاهی که به خاطر نقص در ایمان و توحید از قدرت‌های مادی دنیایی می ترسد و در مشکلات به آنها پناه می‌برد.

امام جمعه اسالم به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه اشاره کرد و گفت: شاه در شرایط حساس دو بار مملکت را ترک و جامعه را رها کرد ولی رهبران انقلاب اسلامی در سخت‌ترین شرایط هم کشور و مردم خود را تنها نگذاشته و نمی‌گذارند.

کد خبر 5122686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha