۲۶ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

هدف اسلام متعالی ساختن انسان در زندگی دنیوی و سعادت اخروی است

هدف اسلام متعالی ساختن انسان در زندگی دنیوی و سعادت اخروی است

کرمانشاه- امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: هدف اسلام به عنوان آخرین دین و پیام الهی برای بشریت، متعالی ساختن انسان در زندگی دنیوی و سعادت اخروی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماموستا عبدالرحمن مرادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: به عقیده همه اندیشمندان اعم از حوزه دینی، روانشناسی و اجتماعی، انسان موجودی اجتماعی است و بدون حضور در اجتماع قادر به پاسخگویی به نیازهای متنوع زندگی خویش نیست.

وی افزود: زندگی اجتماعی بر محور اصول، آداب، قوانین و روابط تنظیم شده است بنابراین بخش بزرگی از احکام و قوانین عقلانی و اخلاقی به حوزه رفتار اجتماعی انسان و چگونگی ساماندهی ارتباطات آنان باز می‌گردد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: هدف اسلام به عنوان آخرین دین و پیام الهی برای بشریت، متعالی ساختن انسان در زندگی دنیوی و بالتبع، سعادت اخروی است.

مرادی خاطرنشان کرد: اجتماعی بودن انسان در متن خلقت و آفرینش او پی ریزی شده است، در آیه ۱۳ سوره حجرات ضمن یک دستور اخلاقی کلی، به فلسفه اجتماعی خاص انسان یعنی ملیت و قومیت که لازمه تشکیل اجتماع است با رعایت تقوا و شناخت همدیگر اشاره شده است.

وی گفت: آموزه‌های اسلامی آداب معاشرت را در محورهایی همچون معاشرت با خانواده، همسایگان، زیردستان، مسلمین و غیر مسلمین قرار داده و برای هر گروه بایدها و نبایدهایی با توجه به انواع معاشرت‌های انسانی، آئینی، مذهبی، شهروندی، دوستانه، خانوادگی، تجاری، سیاسی و فرهنگی طرح کرده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه خاطر نشان کرد: عدالت، صداقت، رعایت ادب و حرمت، نیکو صحبت کردن، خدمت رسانی، انفاق، خوش اخلاقی، نوع دوستی از جمله نکاتی هستند که در آداب معاشرت باید رعایت شوند.

کد خبر 5122833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha