۲۶ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۳۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس:

اصلاح فرهنگ کار باعث رفع مشکل بیکاری در استان فارس می شود

اصلاح فرهنگ کار باعث رفع مشکل بیکاری در استان فارس می شود

شیراز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: مشکل اصلی بیکاری موضوعات فرهنگی است و اگر مشکلات فرهنگ کار در جامعه ما حل نشود گره‌های اقتصادی نیز باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سهراب مختاری در بیست و هشتمین اجلاس شورای اسلامی فارس گفت: در حوزه رفع انحصار در حوزه اقتصادی در سالیان گذشته تلاش‌های زیادی در سطح این استان انجام و موانع بسیاری برداشته شده اما هنوز هم در این خصوص تلاش بیشتری نیاز است.

وی تصریح کرد: بهترین جایگاه تولید ثروت در حوزه تعاونی‌ها است که موجب افزایش بهره وری خواهد شد. مختاری ادامه داد: در سال ۹۰ نرخ بیکاری استان فارس ۱۸ و نیم درصد بوده در حالی که میانگین کشور در همین سال ۱۲ و ۳ دهم درصد و این استان رتبه ۲۹ کشور را داشته است.

او با بیان اینکه در سال ۹۲ فارس در حوزه نرخ بیکاری رتبه ۲۵ و در سال ۹۳ رتبه ۲۲ کشور بوده، عنوان کرد: این استان در سال ۹۸ در حوزه نرخ بیکاری به رتبه ۳ کشور کاهش داشته است.

مختاری، مشکل کنونی جامعه را خصوصاً در حوزه بیکاری بیش از اینکه اقتصادی باشد مشکل فرهنگی دانست و بیان کرد: اگر مشکلات فرهنگ کار در جامعه ما حل نشود گره‌های اقتصادی نیز باقی خواهد ماند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس اظهار کرد: در بحث فضای کسب و کار این استان در سال ۹۱ رتبه ۲۸ کشور را دارا بوده که در سال ۹۶ به جایگاه سوم و در سال ۹۸ نهم کشور را به دست آورده که این روند نشان دهنده بهبود وضعیت در این استان به نسبت سایر نقاط کشور است.

مختاری ادامه داد: ایجاد اشتغال وظیفه یک نهاد نیست بلکه وظیفه‌ای همگانی است که همه مردم و حاکمیت باید در این خصوص مشارکت جدی داشته باشند.

او با تاکید بر این مطلب که همه تصمیمات شوراهای اسلامی شهری و روستایی سراسر این استان باید پیوست اشتغال داشته باشد، گفت: بیش از ۹۰ درصد کارگاه‌های این استان کمتر از ۵۰ نفر کارگر و بیش از ۸۰ درصد کارگاه‌ها نیز کمتر از پنج نفر کارگر دارند.

مختاری با بیان اینکه ۹۰۰ تشکل کارگری در سطح استان فارس وجود دارد، افزود: ۱۳۹ شورای اسلامی کار در فارس وجود دارد که تمام این شوراها در سازمان بین‌المللی کار به ثبت رسیده است.

کد خبر 5122899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha