۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۲۴

استاندار گیلان:

مسافرت غیر ضروری هموطنان به گیلان زیان بار خواهد بود

مسافرت غیر ضروری هموطنان به گیلان زیان بار خواهد بود

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه هشت شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند، گفت: مسافرت غیر ضروری هموطنان به این استان نتایج زیان باری به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به نگرانی از احتمال تغییر وضعیت کرونا در استان، گفت: شرایط شکننده‌ای داریم و عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی زیان بار خواهد بود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه همزمان با برقراری محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل طی هفته‌های گذشته شاهد سیر نزولی کرونا در استان بوده‌ایم، اظهار کرد: تولید محتوا در فضای رسانه‌ای برای رعایت پروتکل‌ها توسط مردم به ویژه در تعطیلات باید در دستور کار رسانه‌ها قرار گیرد.

وی اجرای طرح محله محور حاج قاسم سلیمانی را در گیلان بسیار مطلوب و اثر گذار در مدیریت کرونا ارزیابی و اضافه کرد: تداوم ارتباط مسئولان با سفیران سلامت در هر خانواده نیز برای تداوم پایش و غربالگری مورد توجه قرار گیرد.

زارع با اشاره به مسافرت‌های غیر ضرور هموطنان به استان گیلان و تأثیر آن در تغییر رنگ ویروس کرونا، افزود: عادی انگاری بیماری و دورهمی های خانوادگی و اجتماعی از عوامل مهم در ایجاد موج جدید کرونا خواهد بود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در ایام فاطمیه شاهد همکاری خوب مردم و گروه‌های مذهبی جهت برگزاری مراسم بودیم، افزود: در این ایام بیشتر تلاش شده تا از بستر فضای مجازی برای برگزاری مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) استفاده شود.

وی درباره آخرین وضعیت کرونایی گیلان، گفت: از ۲۳ شهر نارنجی کشور هشت شهرستان گیلان در این وضعیت قرار دارند که باید تلاش کنیم تعداد شهرهای نارنجی روز به روز کمتر شود.

زارع حضور دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مدارس مناطق زرد و آبی را کاملاً اختیاری عنوان کرد و افزود: مراسم روز ۲۲ بهمن نیز بدون تجمع انسانی و فقط به صورت نمادین برگزار خواهد شد.

کد خبر 5123698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha