۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۴۲

معاون فرهنگی ورزش و جوانان آذربایجان غربی خبر داد:

فعالیت ۱۱۳ سازمان مردم نهاد در آذربایجان غربی/ثبت نام ۲۵۰ متقاضی

فعالیت ۱۱۳ سازمان مردم نهاد در آذربایجان غربی/ثبت نام ۲۵۰ متقاضی

ارومیه – معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ١١٣ سازمان مردم نهاد با توزیع موضوعی و جغرافیایی مناسب در آذربایجان غربی فعال هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین حسنی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص توسعه سازمان‌های مردم نهاد جوانان و مشارکت‌های اجتماعی، افزود: تنها در ٣ شهرستان سازمان مردم نهاد زیر مجموعه وزارت متبوع نداریم.

وی با بین اینکه تا به ازای هر ۵ هزار نفر جمعیت جوان یک سازمان مردم نهاد در استان راه اندازی شود، ادامه داد: همچنین ٢۵٠ متقاضی راه اندازی و فعالیت سازمان نهاد در سامانه داریم که ١٠ مورد آن برای اخذ مجوز به وزارتخانه ارجاع شده است.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی عنوان کرد: به طور کلی حدود ۶ هزار نفر با میانگین سن ١٨ تا ٣۵ سال در سازمان‌های مردم نهاد استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد تشکل‌های غیردولتی این بخش در استان مربوط به ارومیه است، افزود: هیچ محدودیتی برای ارائه مجوز برای تأسیس سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در استان وجود ندارد و همه افراد ۱۸ تا ۳۵ سال می‌توانند با ارائه تقاضا و تصویب آن، تشکل غیردولتی راه اندازی کنند.

حسنی ادامه داد: با توجه به نبود محدودیت، از فعالان حوزه جوانان برخی شهرستان‌های آذربایجان غربی در شمال و جنوب استان انتظار می‌رود که فعالیت بیشتری در راستای تأسیس سازمان مردم نهاد داشته باشند.

فراخوان بزرگ برای ثبت سمن‌های جوانان

حسنی با اشاره به فراخوان بزرگ برای ثبت سمن‌های جوانان گفت: هم‌اکنون ۱۱۳ مؤسسه مردم نهاد حوزه جوانان در ۱۲ شهرستان‌های مختلف استان در حال فعالیت است و بنا داریم برای افزایش مشارکت جوانان، این تعداد را افزایش دهیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی افزود: از میان شهرستان‌های مختلف ارومیه به‌عنوان مرکز استان با دارا بودن ۸۴ مؤسسه، بیشترین آمار این مؤسسات را به خود اختصاص داده است.

حسنی با بیان اینکه شهرهای خوی و بوکان نیز دیگر شهرهای استان از لحاظ بیشترین آمار سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان هستند اضافه کرد: این موسسه‌ها هم اینک در حوزه‌های مختلفی همچون اجتماعی، فرهنگی و هنری، اعتقادی و مذهبی، علمی و پژوهشی در حال فعالیت است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد یک حلقه رابط بین دولت و جامعه هستند که قشر جوان جامعه در این سمن‌ها برای ساماندهی اوضاع جامعه و مشکلات جوانان تلاش می‌کنند.

حمایت از ثبت سازمان‌های مردم نهادهای جدید در آذربایجان غربی

حسنی در ادامه اضافه کرد: معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با همکاری مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان فراخوانی برای افزایش حضور قشر جوان جامعه در مشارکت‌های اجتماعی منتشر کرده تا افراد ۱۸ تا ۳۵ سال برای تأسیس مؤسسات مردم نهاد در حوزه‌های مختلف همچون اجتماعی، فرهنگی و هنری، اعتقادی و مذهبی، علمی و پژوهشی، اوقات فراغت و نشاط اجتماعی اقدام کنند.

معاون اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی افزود: جوانان متقاضی می‌توانند با مراجعه به سامانه https://saman.msy.gov.ir و ثبت درخواست خود در سامانه مذکور و ارائه موضوع مورد نظر خود در این فراخوان شرکت کنند.

وی به اهمیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: امیدواریم که جوانان متقاضی در تمامی رشته‌ها ثبت‌نام کنند تا از این طریق پاسخگوی تمامی نیازهای قشر جوان استان باشیم.

کد خبر 5125830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha