دبیرکل سازمان ملل متحد:

شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری باید متوقف شود

شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری باید متوقف شود

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن محکومیت طرح های جدید رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی‌ها در کرانه باختری، خواستار توقف هرچه سریعتر این طرح‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به طرح‌های جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری واکنش نشان داد. وی گفت: شهرک‌سازی‌ها هرچه سریع‌تر باید متوقف شوند.

بر اساس این گزارش، دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین یادآور شد: از دیدگاه سازمان ملل متحد، شهرک سازی های اسرائیل در کرانه باختری اقدامی نامشروع است و به همین دلیل باید سریع‌تر این اقدام متوقف شود.

گوترش همچنین عنوان کرده است: واضح است که تداوم شهرک سازی ها موجب افزایش درگیری‌ها میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی خواهد شد. این اقدام همچنین حق تعیین سرنوشت فلسطینیان را از بین خواهد برد.

پیشتر نیز «استفان دوجاریک» طرح‌های جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرده بود. درهمین حال، «محمد شهاب» نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین هم در این خصوص گفته بود: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در تصویب طرح ساخت صدها واحد مسکونی در کرانه باختری و قدس اشغالی یک جنایت جنگی به شمار می‌رود.

این مقام فلسطینی در ادامه تصریح کرد: توسعه شهرک‌ها به معنای غارتِ بیشتر اراضی فلسطینیان محسوب می‌شود. این اقدام صهیونیست‌ها با قطعنامه‌های بین المللی نیز در تعارض است و باید سریع‌تر متوقف شود.

علیرغم اینکه رژیم صهیونیستی همچنان طرح‌های شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطینیان را ادامه می‌دهد اما تشکیلات خودگردان فلسطین اخیراً روابط و مناسبات امنیتی خود با این رژیم را از سر گرفته است.

کد خبر 5126328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha