۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۲۵

در گفتگو با خبرنگار مهر؛

راه های بین شهری آذربایجان غربی باز است/انسداد راه ۳۶۹ روستا

راه های بین شهری آذربایجان غربی باز است/انسداد راه ۳۶۹ روستا

ارومیه – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از باز بودن راه ها و محورهای ارتباطی بین شهری استان با وجود بارش برف خبر داد.

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی استان افزود: چند روز اخیر شاهد بارش سنگین برف در شهرهای جنوبی همچنین امروز در مناطق شمالی استان هستیم که تردد در محورهای ارتباطی استان را با کندی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه به دلیل کولاک تردد در بسیاری از مسیرهای ارتباطی بدون زنجیر چرخ امکانپذیر نیست، اظهارکرد: در حال حاضر راه‌های ارتباطی بین شهری استان باز بوده و تردد در این محورها جریان دارد اما رعایت نکات ایمنی ضروری است.

شکری با اشاره به مسدود بودن راه ارتباطی ۳۶۹ روستای استان عنوان کرد: از روز گذشته تلاش‌ها برای بازگشایی محورهای روستایی با شدت و سرعت بیشتر در حال انجام است و هم اکنون عملیات برف روبی در این راه‌ها در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی تاکید کرد: اگر امروز شاهد بارش برف نباشیم با تسریع در عملیات برف روبی در راه‌های روستایی شاهد بازگشایی بسیاری از جاده‌های مسدود شده از برف در این مناطق بازگشایی می‌شود.

شکری ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۸۰۰ کیلومتر برف روبی در محورهای استان توسط بیش از ۱۷۰ نفر کارکنان راهداری و استفاده از ۸۸ دستگاه ماشین آلات و یک‌هزار و ۱۲۰ تن شن و ماسه انجام گرفته است.

وی گفت از مهمترین محورهای استان که عملیات برف روبی در آنها انجام شده می‌توان به محور سردشت - مهاباد، مهاباد - بوکان، پیرانشهر تمرچین، ارومیه - راژان، چالدران - شوط، چالدران - آواجیق، نقده - پیرانشهر، سردشت - پیرانشهر و نقده - ارومیه اشاره کرد که البته برف روبی در برخی از محورها به صورت نمک پاشی و جلوگیری از یخ زدگی محور بوده است.

شکر ی اضافه کرد: راهداران آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۰ خودرو گرفتار در برف را در محورهای مواصلاتی استان نجات دادند که عمده خودروهای نجات یافته در محورهای اشنویه - ارومیه، پیرانشهر - تمرچین و نقده - پیرانشهر بوده است.

شکری افزود: راهداران با آمادگی کامل در محورهای مواصلاتی استان به صورت شبانه روزی حضور دارند و راه‌ها را بر حسب اولویت راه‌های شریانی، اصلی و روستایی و میزان تردد بازگشایی می‌کنند، همچنین از مسافرین هم درخواست می‌شود از طریق شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان آخرین اخبار وضعیت راه‌ها و شرایط جوی را رصد کنند.

کد خبر 5126635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha