۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۴

در نشست خبری مشترک در بروکسل؛

بورل: درباره وضعیت سیاسی ترکیه حرف زدیم

بورل: درباره وضعیت سیاسی ترکیه حرف زدیم

وزیر امور خارجه ترکیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در بروکسل در نشست خبری مشترکی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه و «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در بروکسل در نشست خبری مشترکی شرکت کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این نشست خبری گفت: می‌خواهیم گفتگوها درباره جزیره قبرس در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز شود. تنش‌ها در شرق مدیترانه کاهش یافته است؛ اما باید به شکل پایدار و مسالمت‌آمیزی کاهش یابد.

وی در ادامه اضافه کرد: انتظار داریم که بحران‌ها و مناقشات منطقه‌ای شامل سوریه و لیبی، از طریق راهکارهای سیاسی حل و فصل شوند. گفتگوهای امروز با احترام متقابل؛ اما صریح و شفاف به انجام رسید. ما درباره وضعیت سیاسی و برخی تحولات خاص در ترکیه و تحولات آینده در این کشور نیز صحبت کردیم.

وزیر خارجه ترکیه نیز در سخنانی گفت: از اینکه در بروکسل هستم، خوشحالم. به دعوت دوست عزیزم جوزف بورل به اینجا آمده ام و قرار است مجموعه ای از دیدار ها را در اینجا داشته باشم. امروز و فردا گفتگوهای مهمی را در پیش داریم که من امیدوارم نتیجه بخش و مفید باشند. سال ۲۰۲۰، سال پرمشکلی در روابط دوجانبه ترکیه و اتحادیه اروپا بود که پیامدهای آن در بیانیه شورای اروپا در ماه سپتامبر خود را نشان داد.

وی در ادامه افزود: برای اینکه روابط با ثباتی را ایجاد کنیم، باید برخی گام‌های ملموس را به صورت دوجانبه برداریم.

کد خبر 5127469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha