۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷

استاندار سیستان و بلوچستان:

تحریم‌ها در بخش‌های زیادی باعث توانمندی و خودکفایی ایران شد

تحریم‌ها در بخش‌های زیادی باعث توانمندی و خودکفایی ایران شد

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تحریم‌های دشمنان در کنار آثار سوئی که بر زندگی مردم گذاشت در بخش‌های زیادی هم باعث توانمندی و خودکفایی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در نشست با فرماندار زابل و امام جمعه، اعضای شورای شهر و جمعی از معتمدان شهر "بنجار" از توابع شهرستان زابل با بیان اینکه باید سرنوشت سیستان به سمتی برود که از وابستگی این منطقه به آب کاسته شود اظهار داشت: با اجرای فاز نخست طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان که در پهنه ۲۰۰ هزار هکتاری اجرا شده باید افزایش بهره‌وری و تولید در بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری به عنوان یک ضرورت دنبال و فازهای بعدی این طرح نیز با جدیت بیشتری پیگیری شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آثار وجود دانشگاه‌ها و مرکز تحقیقات کشاورزی منطقه سیستان باید در زندگی و بخش کشاورزی مردم تأثیر بیشتری داشته باشد و بتواند در این حوزه تحول ایجاد کند افزود: برای تصویب طرح منطقه آزاد سیستان در مجمع تشخیص مصلحت نظام با افراد و شخصیت‌های زیادی مانند رئیس، دبیر و اعضای این مجمع مذاکره و اهمیت و تأثیر تصویب این طرح در توسعه منطقه و استان تشریح شده است. شرایط کشور در چند سال گذشته به دلیل تحریم‌ها و کاهش درآمدهای نفتی بسیار سخت بود و این تحریم‌ها در کنار آثار سو که بر زندگی مردم تأثیر گذاشت، در بخش‌های زیادی هم باعث توانمندی و خودکفایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود همه این تنگناها در حوزه عمرانی هیچ بخش غیرفعالی نداریم و پروژه‌های معطل مانده زیادی مانند بزرگراه‌ها که در سند توسعه محور شرق اصلی‌ترین مؤلفه توسعه تلقی شده در حال اجرا است گفت: در حوزه اعتبارات رتبه نخست رشد بودجه نسبت به سایر استان‌های کشور را داشتیم اما با توجه به عقب‌ماندگی تاریخی سیستان و بلوچستان برای ارتقای شاخص‌های توسعه همچنان با مشکلات اعتباری روبه‌رو هستیم.

موهبتی با اشاره به اینکه اعتبارات بزرگراه «چابهار- میلک» تا سال ۹۸ از محل اعتبارات استانی تأمین شده که در جریان سفر معاون اول رئیس جمهور در سال ۹۷ این پروژه از ردیف ملی برخوردار شد بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده اعتبارات راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان به ۱۳ برابر افزایش یافته و در حوزه گازرسانی بیش از ۲۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت و در حوزه راه‌آهن چابهار- میلک به عنوان بزرگترین پروژه کشور حدود هشت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این استان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان هم در این نشست با تشریح پروژه‌های عمرانی استان به پروژه بزرگراه زابل- زاهدان اشاره کرد و گفت: با وجود توقف این پروژه در سال‌های گذشته، خوشبختانه این پروژه هم‌اینک توقف ندارد و قطعات مختلف آن به پیمان رفته است.

منصور بیجار با بیان اینکه در حوزه ساماندهی حاشیه‌نشینی سیستان و بلوچستان بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده افزود: در حوزه شهرداری‌ها نسبت به سال ۹۸ بیش از دو برابر افزایش کمک‌ها را داشته‌ایم و در بعضی از شهرها تا سه برابر نیز این کمک‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ۸۲ درصد درآمد شهرداری بنجار نیز مربوط به اعتبارات دولتی بوده تصریح کرد: تنها کمتر از ۲۰ درصد مربوط به اعتبارات درآمدی بوده چون شهرداری‌های سیستان و بلوچستان به دلیل نبود وجود کارخانه‌های بزرگ از اعتبارات ارزش افزوده برخوردار نیستند.

کد خبر 5128000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha