۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۱۸

استاندار گلستان:

موج چهارم کرونا در گلستان دور از انتظار نیست

موج چهارم کرونا در گلستان دور از انتظار نیست

گرگان- استاندار گلستان با تأکید بر رعایت پروتکل ها توسط اصناف و مردم، گفت: موج چهارم کرونا در برخی از استان ها شروع شده و در گلستان هم شیوع این موج دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهارکرد: تعداد بستری های کرونایی استان در روزهای اخیر کاهشی بوده و بخش قابل توجهی از تخت‌های بیمارستانی ما خالی است و البته این به معنای آن نیست که مردم پروتکل ها را رعایت نکنند.

وی افزود: ۱۱ ماهه سخت بر پرستاران و کادر درمان استان گذشت و باید با رعایت پروتکل‌ها قدردان آنها باشیم.

حق شناس بیان کرد: استان در پایان موج سوم کرونا قرار داشته و بر اساس تجربیات ممکن است تا دو الی سه ماه هفته آینده سیر کاهشی ادامه یابد.

استاندار گلستان موج چهارم کرونا را در استان محتمل دانست و گفت: در ستاد کرونای کشور بیان شد که خیز موج چهارم در برخی از شهرستان ها شروع شده و در گلستان تاکنون شواهد آن مشاهده نشده است بنابراین تاکید می‌کنیم که مردم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کند.

وی اضافه کرد: در گلستان تنها بندرگز شرایط نارنجی داشته و بقیه شهرستان ها در وضعیت آبی و زرد قرار دارند که امیدواریم بندرگز هم از چنین حالتی خارج شود.

حق شناس با بیان اینکه تردد در شهر های نارنجی و قرمز همچنان محدودیت دارد، گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی بیماریابی خانه به خانه در شهرستان های کردکوی و بندرگز در حال انجام است.

استاندار گلستان بیان کرد: آموزشگاه ها با ظرفیت نهایتاً ۱۰ نفر در کلاس و با تایید و نظارت دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای زرد و آبی مجاز به ارائه خدمت هستند.

وی اضافه کرد: استخرها جزء گروه سوم محسوب می شوند و فعالیت آنها در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل های بهداشتی بلامانع است.

کد خبر 5128906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha