۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۱۵

مدیرکل کتابخانه‌های کرمانشاه خبر داد؛

عضویت ۳۴۰۰ نفر از جمعیت شهرستان صحنه در کتابخانه‌های عمومی

عضویت ۳۴۰۰ نفر از جمعیت شهرستان صحنه در کتابخانه‌های عمومی

کرمانشاه- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از عضویت سه هزار و ۴۰۰ نفر از جمعیت شهرستان صحنه در کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر امروز چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان صحنه به ریاست علیرضا حیدری، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های شهرستان صحنه، با حضور معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان صحنه برگزار شد.

معصومه حسنی خونسار با اشاره به وجود قدیمی‌ترین کتابخانه استان کرمانشاه در شهرستان صحنه اظهار کرد: شهرستان صحنه یکی از شهرستان‌های فرهنگی و با قدمت استان بوده که کتابخانه‌های آن پایگاه‌های اجتماعی فرهنگی مناسبی برای توسعه مطالعه هستند.

وی افزود: شهرستان صحنه دارای سه باب کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی است که به طور کامل توسط نیروهای متخصص کتابداری مدیریت شده و در این کتابخانه‌ها یک هزار و ۱۵۰ نسخه کتاب وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به عضویت سه هزار و ۴۰۰ نفر از جمعیت شهرستان صحنه در کتابخانه‌های عمومی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم تعطیلی بسیاری از مشاغل، کتابخانه‌های عمومی به صورت نیمه تعطیل بودند.

حسنی خونسار تصریح کرد: فعالیت کتابخانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی در فضای مجازی از جمله شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها ادامه داشته و ارتباط کتابداران با اعضای کتابخانه قطع نشده است.

به گفته وی همکاری اعضای کتابخانه‌ها در برنامه‌های اجرا شده در فضای مجازی نسبت به سال گذشته بیشتر شده و سال جاری یک هزار و ۷۰۰ نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

افزایش مطالعه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

علیرضا حیدری در این جلسه با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های ارزیابی فرهنگی و توسعه یافتگی میزان مطالعه افراد جامعه است، بیان کرد: افزایش مطالعه در رفتار اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و توسعه کتابخوانی افزود: مسئولین باید در راستای تحقق این امر فراتر از وظیفه عمل کرده و به صورت زیرساختی به این اهداف بپردازند.

فرماندار شهرستان صحنه ایجاد انگیزه و نشاط در جوانان را امری مهم و ضروری تلقی کرد و گفت: سلامت روحی و روانی جوانان و افراد جامعه با کتاب و کتابخوانی فراهم شده و گذران وقت با فضای مجازی تنها موجب قرارگیری فرد در معرض تهاجم فرهنگی می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه کتابخوانی در روستاها باید در دستور کار قرار گیرد، هم اکنون سه روستای بزرگ در شهرستان صحنه امکانات کتابخانه‌ای داشته و باید در سایر روستاها کتابخانه‌های مناسبی ایجاد شود.

گفتنی است که برنامه‌های محرمی و مناسبتی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، مسابقه کتابخوانی حقوق شهروندی، غرفه هفته دفاع مقدس و بیش از ۵۰ نوع برنامه فرهنگی در فضای مجازی برگزار شده است، اولین جشنواره قصه کوتاه خانواده من با مشارکت شهرداری تهران به زودی برگزار می‌شود.

کد خبر 5131658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha