۸ بهمن ۱۳۹۹، ۵:۲۶

در گفتگوی تلفنی با «ینس استولتنبرگ»؛

بایدن بر پایبندی آمریکا به «اصل دفاع جمعی» در ناتو تأکید کرد

بایدن بر پایبندی آمریکا به «اصل دفاع جمعی» در ناتو تأکید کرد

رئیس جمهور آمریکا در گفتگویی تلفنی با دبیرکل «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) بر پایبندی ایالات متحده به «اصل دفاع جمعی» در این ائتلاف تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در گفتگویی تلفنی با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) بر پایبندی ایالات متحده به اصل دفاع جمعی این ائتلاف تأکید کرد.

تارنمای رسمی ناتو نیز در خبری اعلام کرد که استولتنبرگ دبیرکل ناتو شامگاه سه شنبه به وقت آمریکا با جو بایدن تلفنی گفتگو کرد.

وی در این گفتگو با تبریک به بایدن، دوران ریاست جمهوری وی را آغاز فصل جدیدی برای این ائتلاف فراآتلانتیکی خواند. وی با استقبال از نقطه نظر بایدن در خصوص لزوم بازسازی ائتلافها تأکید کرد که ناتو محلی است که در آن اروپائیان و آمریکائیان هر روز دیدار می‌کنند و اینکه با همکاری یکدیگر بر چالش‌هایی فائق می‌شوند که هیچکدام از کشورهای عضو به تنهایی از عهده رفع آن برنمی آمدند.

در این گفتگوی تلفنی، دو طرف بر همکاری دوجانبه جهت برگزاری نشست ناتو در بروکسل در اواخر سال جاری توافق کردند و قرار شد که در این نشست رهبران کشورهای عضو در مورد راههای افزایش قدرت این ائتلاف قدرتمند رایزنی و تصمیم گیری کنند.

دو طرف همچنین در مورد طیفی از چالش‌هایی که متحدان ناتو با آن روبرو هستند، همچون مقابله با تروریسم بین‌المللی به ویژه در عراق و افغانستان، برخورد قاطعانه‌تر با روسیه، و رسیدگی و رفع پیامدهای صعود چین برای امنیت این ائتلاف گفتگو کردند.

بایدن و استولتنبرگ همچنین قصد و تمایل خود را برای همکاری در سایر چالش‌های جهانی همچون تغییرات آب و هوایی و بیماری همه گیر کرونا ابراز و بر لزوم حفظ روند کنونی جهت افزایش بودجه دفاعی با هدف ادعایی حفظ امنیت شهروندان خود در یک جهان غیرقابل پیش بینی تأکید کردند.

رئیس جمهور آمریکا و دبیرکل ناتو همچنین اعلام کردند که مشتاقانه خواهان تداوم همکاری نزدیک‌تر با یکدیگر هستند.

کد خبر 5131904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha