توسط لاوروف؛

روسیه پیشنهاد برگزاری کنفرانس صلح خاورمیانه را داد

روسیه پیشنهاد برگزاری کنفرانس صلح خاورمیانه را داد

وزیر خارجه روسیه پیشنهاد برگزاری کنفرانس بین المللی صلح خاورمیانه در بهار و یا تابستان سال جاری میلادی را داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، با حمایت از پیشنهاد گروه‌های فلسطینی برای برگزاری کنفرانس صلح خاورمیانه پیشنهاد داد که این کنفرانس در بهار و یا تابستان سال جاری میلادی برگزار شود.

لاوروف در ادامه اعلام کرد که از موضع «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برای برگزاری چنین کنفرانسی حمایت می‌کند.

وی پیشنهاد داد که این کنفرانس می‌تواند در سطح وزیران و با حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی، گروه‌های فلسطینی، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا، بحرین، مصر، اردن و امارات برگزار شود.

در همین رابطه روز گذشته نیز «ریچارد میلز» سرپرست هیئت نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل متحده گفت: سیاست خاورمیانه‌ای دولت جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا حمایت از راه حل «دو کشور» مورد توافق طرفین، که اسرائیل در کنار کشور فلسطین در صلح و آرامش به سر بَرد، خواهد بود.

میلز در سخنانی در شورای امنیت گفت: دولت جو بایدن قصد دارد ارائه کمک‌های واشنگتن به فلسطینی‌ها را که در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق متوقف شد از سر بگیرد و دفتر نمایندگی دیپلماتیک خود را در اراضی فلسطینی بازگشایی کند.

کد خبر 5132494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha