۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان شمالی:

مرکز درمانی امام رضا(ع) بجنورد اصلا بیمارستان نیست

مرکز درمانی امام رضا(ع) بجنورد اصلا بیمارستان نیست

بجنورد- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: گذاشتن نام بیمارستان بر روی مرکز درمانی امام رضا بجنورد اشتباه است زیرا این محل اصلا بیمارستان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب یزدان پناه صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: بخش گردشگری خراسان شمالی به دلیل شیوع کرونا ۴۰ میلیارد تومان آسیب دیده و در این راستا ۶۴۷ نفر بیکار شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه شیوع کرونا همانطور که تهدید است می تواند فرصت باشد بیان کرد: پس از دوران کرونا می توانیم همگام با سایر استان های قدرتمند در حوزه گردشگری پیش رویم.

وی از تعطیلی بخشی از کارگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی استان خبر داد و افزود: میزان تولید صنایع دستی افزایش داشته است همچنین بسته های آموزشی برای برندسازی، تجاری سازی و فروش به صنعتگران حوزه صنایع دستی ارائه شده است.

یزدان‌پناه همچنین از پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض خبر داد و گفت: ۱۵ میلیارد تومان نیز تسهیلات ارائه شده است همچنین بنا به تفاهم‌نامه‌ای که با استان قدس منعقد شده بناست ۳۰ نفر از صنعتگران استان از تسهیلات ارزان‌قیمت بهره مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در ادامه به طرح توسعه عمارت مفخم اشاره کرد و در این خصوص گفت: این بنا هویت تاریخی خراسان شمالی است که باید به دنیا معرفی شود.

وی افزود: گذاشتن نام بیمارستان بر روی مرکز درمانی امام رضا اشتباه است زیرا این محل اصلاً بیمارستان نیست و دانشگاه علوم پزشکی به بیماران اعصاب و روان که در این محل بستری هستند ظلم می کند.

یزدان پناه با تاکید بر اینکه نظر تمام مراجع پیرامون طرح توسعه مفخم اخذ شده است، گفت: عموم طرح تبدیل به میدان و پارک می شود تا مردم از آن استفاده کنند.

وی افزود: شهرداری به صورت مکتوب ۳ زمین را برای جایگزینی بیمارستان فعلی مشخص کرده اما دانشگاه علوم پزشکی پاسخی به نامه نمی دهد.

یزدان پناه در انتها گفت: سیستم دانشگاه علوم پزشکی استان برای اجرای پروژه همکاری نمی کند لذا کارها پیش نمی رود در حالی که استاندار ساخت بیمارستان جدید را تعهد کرده است.

کد خبر 5132992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha