۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۵۱

مسئول سازمان بسیج جامع زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی:

یادواره ۷۰۰۰ شهید زن دهه فجر در آذربایجان غربی برگزار می شود

یادواره ۷۰۰۰ شهید زن دهه فجر در آذربایجان غربی برگزار می شود

ارومیه - مسئول سازمان بسیج جامع زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی از برگزاری یادواره هفت هزار زن شهید همزمان با دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صفیه محمودزاده ظهر شنبه در نشست خبری با بیان اینکه این یادواره با هدف تبیین نقش زنان در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود، ادامه داد: همچنین به مناسبت دهه فجر و بزرگداشت مقام زن تبیین الگوی سوم با محوریت ولایت اجتماعی زن با نگاه و الگوی فاطمی با حضور زنان فرهیخته و نخبه، فعالیت‌های فرهنگی در استان طی این هفته اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه رفتار، گفتار، کردار و منش فاطمی، فرزندپروری، همسرداری و ولایت اجتماعی حضرت فاطمه (س) باید در زندگی فردی، گروهی و اجتماعی باید مورد محور قرار گیرد، افزود: یکی از اهداف برنامه‌های هفته زن تبیین و ترویج الگوی سوم نه شرقی و نه غربی است که در طول این هفته ۳۵۰ مورد برنامه با ۱۰۰ عنوان در سطح استان اجرا می‌شود.

محمودزاده با اشاره به پویش مادرم به خانه برمی‌گردد، تصریح کرد: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) مادر به خانه برمی‌گردد در استان راه‌اندازی شده که در آن با جمع‌آوری کمک‌های مردمی، زنان زندانی جرایم غیرعمد را آزاد می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین زمینه اشتغال زنان آزاد شده‌ای که سرپرست خانوار بوده و مسئولیت زندگی را به تنهایی بر دوش می‌کشند، نیز فراهم می‌شود و اشخاصی که از نظر معیشتی دچار مشکل هستند توسط گروه‌های جهادی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

محمودزاده با اشاره به اینکه در این هفته ۱۸ مرکز کارآفرینی، اشتغال و اقتصاد مقاومتی در حوزه خواهران افتتاح می‌شود، گفت: این مرکز با هدف تقویت و توسعه مشاغل خانگی با اولویت مشاغل خانه‌محور راه‌اندازی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی تصریح کرد: هدایت افراد جویای کار به سمت تولید و اعطای تسهیلات و خدمات آموزشی جهت تسهیل در راه‌اندازی مشاغل خانگی و شناسایی و ساماندهی کارآفرینان و تولیدکنندگان و انسجام‌بخشی به فعالیت‌ها و ارائه خدمات اعم از مشاوره، تبلیغ محصول، برپایی نمایشگاه، اعطای تسهیلات از طریق صندق‌های قرض‌الحسنه بسیج از دیگر اقدامات و برنامه‌های این سازمان است.

وی تجلیل از خانواده‌های موفق علمی در عرصه علم، تربیت و فرزندآوری را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی بازاریابی دیجیتالی برای بانوان کارآفرین، برپایی نمایشگاه‌های موضوعی اعم از محصولات عفاف، نمایشگاه عکس پوستر و کتاب و توانمندی‌های بانوان به صورت مجازی و حضوری از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج جامعه زنان در سپاه شهدا است.

کد خبر 5134612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha