۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۳۶

استاندار کرمانشاه:

۲۵ هزار خانوار مرزنشین کرمانشاه عموما فقیر هستند

۲۵ هزار خانوار مرزنشین کرمانشاه عموما فقیر هستند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: ۲۵ هزار خانوار مرزنشین استان عموما فقیر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهرامروز در نشست با معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ۲۵۰ هزار خانوار در ۳۷۰ کیلومتر مرز استان کرمانشاه زندگی می‌کنند که عموماً فقیر بوده و در صورت عدم ارائه راه حل به سمت کوله‌بری و کارهایی از این قبیل مشغول خواهند شد.

وی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از گرایش این خانوارها به کوله‌بری و مقداری بیرون رفت از وضعیت موجود آن‌ها افزود: وزارت تعاون باید تسهیلات ارزان قیمت ویژه‌ای را با عنوان طرح‌های اشتغالزایی به نوار مرزی اختصاص دهد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت تاکنون تسهیلات اشتغالزایی مناسبی به نقاط مرزی کرمانشاه اعطا کرده‌اند.

بازوند با اشاره به پروژه‌های شرکت شستا در استان کرمانشاه افزود: با وجود پیگیری‌های انجام شده در مورد فعال کردن ۲ کارخانه کاغذ این شرکت، هنوز موضوع تعیین تکلیف نشده است.

وی ادامه داد: ۲ توافق برای انجام گاوداری ۶ هزار راسی به صورت جداگانه با شستا و بنیاد مستضعفان مطرح شده که بنیاد مستضعفان طرح خود را به بهره برداری رساند اما شستا کماکان در حال تجهیز کارگاه است.

به گفته وی مدیریت استان کرمانشاه با تعاونی‌های مسکن مهر استان با مشکل مواجه شده که از این رو نیازمند رفع مشکل از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم واگذاری بخشی از اختیارات شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زیرمجموعه‌های استانی خود به منظور سهولت در فعال کردن واحدهای راکد و نیمه فعال خاطرنشان کرد: ظرفیت شهرستان دالاهو در ساخت صنایع دستی تنبور و چاقو قابل توجه بوده که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید تسهیلاتی برای کارگاه‌های صنایع دستی این شهرستان در نظر بگیرد.

کد خبر 5138169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha