۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۴۷

معاون رئیس جمهور:

مراکز بومگردی روستایی کشور ۱۱ برابر شد

مراکز بومگردی روستایی کشور ۱۱ برابر شد

گرگان- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: تعداد واحدهای بومگردی کشور قبل از اجرای طرح اشتغال روستایی ۲۱۰ مورد بود که اکنون به دو هزار و ۴۰۰ مورد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امید عصر شنبه در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی هزار و ۸۳۶ پروژه عمرانی و اقتصادی روستایی گلستان اظهارکرد: در سال بعد از انقلاب اتفاقات خوبی در سطح روستاها افتاده و چهره آنها تغییر کرده است.

وی افزود: با ارائه خدمات به روستاها مهاجرت به شهرها کاسته شده و ۰.۱ درصد رسیده است و این عدد در سال ۱۴۰۰ صفر شده و مهاجرت معکوس را هم شاهد خواهیم بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور به برخی از طرح های اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: تعداد واحدهای بومگردی کشور قبل از اجرای طرح اشتغال روستایی ۲۱۰ مورد بود که اکنون به دو هزار و ۴۰۰ مورد رسیده است.

طبق گفته وی گلستان در زمره استان های پیشرو در حوزه بومگردی است و استقبال خوبی از این طرح در استان شده است.

امید با بیان اینکه سال گذشته دو هزار میلیارد تومان در زمینه اشتغال روستایی سرمایه گذاری شده است، افزود: اجرای طرح های مختلف در زمینه پرورش ماهی، فرآوری محصولات لبنی و گیاهی موجب شده نرخ بیکاری در روستاها ۱.۴ درصد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه فضای گلخانه‌ها در روستاهای کشور از چهار هزار هکتار به ۱۷ هزار هکتار رسیده است، گفت: همه دستگاه ها و نهادها باید به منابع اشتغال روستاها توجه خاص داشته باشند.

امید تأکید کرد: اگر طرح اشتغال منسجم در استان باشد ما هم در توسعه بخش گلخانه‌ها مشارکت خواهیم کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور بیان کرد: گلستان دومین جمعیت روستایی کشور را دارا است و در بخش پیگیری امورات روستاها در سطح کشور با اختلاف در رتبه نخست قرار دارد.

گفتنی این مراسم هزار و ۸۳۶ پروژه عمرانی و اقتصادی روستایی گلستان با اعتبار هزارو ۹۳۱ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

کد خبر 5140331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha