۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶

استاندار گیلان:

افزایش تعداد شهرهای پر خطر در گیلان/ دستور العمل ها رعایت شود

افزایش تعداد شهرهای پر خطر در گیلان/ دستور العمل ها رعایت شود

رشت- استاندار گیلان با اشاره به افزایش شهرستان های پرخطر و نارنجی این استان، گفت: عادی انگاری در قبال کرونا بسیار خطرناک تر از خود این ویروس است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع ظهر از شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، با تأکید بر ضرورت استمرار رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی شهروندان، اظهار کرد: بی توجهی به دستور العمل های بهداشتی زمینه تغییر وضعیت در میزان ابتلاها و فوتی‌های ناشی از این ویروس را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه میانگین رعایت دستور العمل های بهداشتی در استان گیلان نیز همانند کشور در حدود ۷۵ درصد است، افزود: متأسفانه در برخی از شهرستان‌ها این موضوع از میانگین کشوری نیز پایین‌تر است.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش تعداد شهرستان‌های پر خطر در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هفت شهرستان استان گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی در میان برخی اصناف، و یا حضور شهروندان در تجمعات، دورهمی ها و تردد در ساعت ممنوع برخی دلایل افزایش آمارها و تغییر وضعیت‌ها است، ادامه داد: عادی انگاری از خطرات بیماری کرونا خطرناک‌تر است و شهروندان باید با جدیت بیشتری به توصیه‌ها عمل کنند.

زارع در ادامه با اشاره به تأثیر مستقیم رعایت دستور العمل های بهداشتی در کاهش آمار ابتلاء و فوتی‌های ناشی از کرونا، اضافه کرد: باید در راستای آگاهی بخشی به جامعه بیشتر تلاش شده و تولید محتوا شود.

وی همچنین بر ضرورت مشارکت مردم و اصناف در این زمینه تأکید کرد و گفت: نظارت‌ها بر عملکرد اصناف در زمینه رعایت دستور العمل های بهداشتی نیز باید به صورت مستمر از سوی دستگاه‌های متولی دستور کار قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به نقش صدا و سیما و رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در آگاهی بخشی به مردم و ترغیب نسبت به رعایت دستور العمل ها، افزود: در حوزه خدمات الکترونیکی نیز باید تلاش‌ها افزایش یابد تا شهروندان از حضور در اجتماع خودداری کنند.

کد خبر 5140346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha