۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۲۰

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان:

۱۳۰ کارشناس پهنه در بخش کشاورزی استان سمنان فعالیت می‌کنند

 ۱۳۰ کارشناس پهنه در بخش کشاورزی استان سمنان فعالیت می‌کنند

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: ۱۳۰ کارشناس پهنه در بخش کشاورزی استان وجود دارد که یکی از کارهای آنها کمک به ارتقای کیفی، علمی و فناوری تولید است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن میرعماد بعدازظهر یکشنبه در نشست تقدیر از فعالان بخش کشاورزی استان سمنان که به صورت کشوری نیز از طریق ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی استان، توسعه بخش کشاورزی در سطح امکان پذیر نیست، بیان کرد: برای توسعه تولیدات کشاورزی و تأمین غذا، نیاز به ارتقای کیفی تولیدات است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای با بسیج مهندسی با موضوع محصولات اساسی کشاورزی منعقد شده است، تاکید کرد: ۵۰ بسیجی در این طرح به کشاورزان استان در راستای ارتقای کیفی محصولات به خصوص استفاده از کشاورزی نوین کمک می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین گفت: ۱۳۰ کارشناس پهنه در سطح استان به عنوان رابط بین جهاد، بخش تحقیقات و پژوهش و کشاورزان فعالیت دارند و امروز شاهد هستیم که هیچ مزرعه‌ای در استان بدون مدیر نیست، گفت: ارتباط مستقیم با بهره برداران از سوی کارشناسان پهنه به صورت مکرر و مستمر برقرار است همچنین طرحی موسوم به یاوران نیز در دست اجرا است که در آن کارشناسان کشاورزی به کانون‌های تولید محصولات در استان مراجعه، مسئله یابی کرده و برای حل مشکلات راه حل ارائه می‌دهند.

میرعماد با بیان اینکه کشاورزان استان سمنان نشان داده‌اند که می‌توان با فناوری و علم ارتقای تولید را شاهد بود، ابراز کرد: شرایط کنونی اما اینگونه است که میزان تولیدات با حداکثر ظرفیت اختلاف زیادی دارد و گاهی این تفاوت به سه الی چهار برابر میزان تولید نیز می‌رسد که نشان می‌دهد ظرفیت‌ها و توان بخش کشاورزی استان بسیار بالا است.

وی افزود: کشاورز برتر حوزه پسته استان سمنان ۱۴ هزار و ۸۳۰ کیلوگرم پسته خشک از هکتار برداشت کرده در حالی که متوسط کشوری یک هزار و ۹۰۰ کیلوگرم است همچنین در محصول سیر، کشاورز برتر استان توانسته از هکتار ۷۱ تن محصول برداشت کند در حالی که متوسط استان ۳۵ تن است و لذا این امر نشان می‌دهد که ما در زمینه تولید دارای انگیزه، توان و دانش خوبی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ۳۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سامانه آبیاری نوین در سطح استان وجود دارد، تاکید کرد: هفت سال پیش میزان کل آبیاری نوین اجرا شده در استان ۱۳ هزار هکتار بود و در سال گذشته ۵.۵ میلیارد تومان برای بهسازی قنوات هزینه شده است که نشان می‌دهد در حوزه تأمین آب و حرکت به سمت کشاورزی نوین اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

کد خبر 5141362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha