۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۱۴

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست‌وزیر اوکراین؛

«استولتنبرگ» بهانه تقویت حضور ناتو در دریای سیاه را تشریح کرد

«استولتنبرگ» بهانه تقویت حضور ناتو در دریای سیاه را تشریح کرد

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست‌وزیر اوکراین در بروکسل، بهانه تقویت حضور ناتو در دریای سیاه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «دنیس شمیال» (Denys Shmyhal) نخست وزیر اوکراین در بروکسل گفت: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی حضور خود در دریای سیاه را در واکنش به اقدامات فدراسیون روسیه در منطقه تقویت کرده است.

دبیرکل ناتو در راستای سیاست روسیه هراسی این نهاد در ادامه مدعی شد: ما تقویت مواضع روسیه در دریای سیاه پس از الحاق غیرقانونی (!) کریمه را زیر نظر داریم. ما به ویژه در مورد تقویت ناوگان روسیه صحبت می کنیم.

«ینس استولتنبرگ» در ادامه اضافه کرد: ناتو حضور خود را در دریای سیاه تقویت می کند، فقط در ۳ هفته گذشته ۳ کشتی نیروی دریایی ایالات متحده در دریای سیاه بودند. از جمله تمرینات با نیروی دریایی اوکراین. بنابراین، ناتو حضور خود را در دریای سیاه تقویت کرده است و اهمیت استراتژیکی را برای این منطقه قائل است.

این در حالیست که پس از بازالحاق شبه جزیره کریمه به روسیه بر اساس نتیجه یک همه پرسی آزاد و همچنین به دنبال مشارکت مسکو در مبارزه با تروریست های مصنوع محور غربی- عبری- عربی بنا به درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه، کشورهای غربی در تلاش اند تا از هر روزنه ای به منظور ایجاد روسیه‌هراسی و اعمال فشار بر این کشور استفاده کنند.

کد خبر 5143584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha