۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۷:۵۳

مدیرکل امور مالیاتی گلستان خبرداد

تحقق درآمدهای مالیاتی گلستان/۶۴۲ میلیارد تومان وصول شد

تحقق درآمدهای مالیاتی گلستان/۶۴۲ میلیارد تومان وصول شد

گرگان- مدیرکل امور مالیاتی گلستان از تحقق درآمدهای مالیاتی استان خبرداد و گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۶۴۲ میلیارد تومان مالیات در گلستان وصول شده است.

علی اصغر هزارجریبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در سال ۱۳۹۲ لغایت ۱۳۹۹ با افزایش سطح آگاهی مودیان مالیاتی و تعامل هر چه بیشتر با اصناف و اتحادیه ها و سایر فعالان اقتصادی مشارکت مردم در تسلیم اظهارنامه از تعداد ۶۴ هزار و ۸۲۶ اظهارنامه دریافتی به رقم ۹۲ هزار و ۱۱۱ اظهارنامه رسیده که رشد ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.

هزارجریبی بیان کرد: میزان وصول مالیات در سال ۹۲ رقم ۱۶۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که به مبلغ ۵۵۳ میلیارد تومان در انتهای سال ۹۸ رسید.

وی با بیان این که امسال ۶۴۴ میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای گلستان تعیین شده است، ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال ۶۴۲ میلیارد تومان مالیات تاکنون وصول شده است.

طبق گفته هزارجریبی بیش از ۹۰ درصد درآمدهای عمومی استان را مالیات تشکیل می دهد.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان بیان کرد: استان گلستان از نظر درآمدهای مالیات در رتبه پایین بوده و ۰.۴ درصد کل درآمدهای مالیاتی کشور را تشکیل می‌دهد لذا درآمدها به اندازه‌ای نیست که پاسخگوی هزینه‌های استان باشد.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۹ مبلغ ۶۴۰ میلیارد تومان از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده و این امر نشان از مشارکت مردم در عمران و آبادانی شهرها و روستاها دارد.

کد خبر 5145253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha