۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۴۸

پوشش قندی ایمپلنت استخوان‌های ضعیف را تقویت می‌کند

پوشش قندی ایمپلنت استخوان‌های ضعیف را تقویت می‌کند

ایمپلنت‌های تیتانیومی مشکلات زیادی برای استخوان‌های شکسته بیماران ایجاد می‌کنند. اما یک پوشش قندی می‌تواند به عملکرد ایمپلنت‌های استخوان‌های ضعیف کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، یکی از نتایج آسیب دیدن و جراحت یا شکستن شدید استخوان پوکی آن است. پوکی استخوان باعث رشد بافت‌های کمتری در استخوان شده و اتصال این استخوان‌ها به ایمپلنت‌های تیتانیومی موجب می‌شود تا استخوان در نهایت بسیاری از مواد ضروری و سازنده را دریافت نکند و ضعیف و غیر مقاوم باقی بماند.

محققان سنگاپوری و چینی برای مقابله با این مشکل پوشش جدیدی را تولید کرده‌اند که به ایمپلنت تیتانیومی اضافه می‌شود و جنس آن از گلیکان اصلاح شده (رشته‌ای از قندهای مرتبط به یکدیگر) همراه با داروی درمان پوکی استخوان به نام بیس فسفونات است. زمانی که این ایمپلنت به استخوانی که دارای مشکل پوکی است متصل می‌شود، پوشش قندی آن با واکنش سلول‌های ایمنی مواجه می‌شوند و فعال شدن سلول‌های ایمنی استخوان به رشد استخوان و تسهیل روند التیام آن کمک می‌کند.

در ادامه این روند آنزیمی به نام آلکالن فسفاتاز توسط استخوان‌ها ترشح می‌شود که التهاب سلول‌های ایمنی را از بین برده و تداوم رشد استخوان‌های جدید را ممکن می‌کند.

در آزمایش‌های انجام شده مشخص شده که از این پوشش جدید قندی می‌توان برای بهبود استخوان‌های آسیب دیده در حد ۸۸.۴ درصد استفاده کرد.

کد خبر 5145370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha