۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۲۶

رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد؛

ایستادگی ملت بحرین تا پیروزی و اصلاح وضع موجود

ایستادگی ملت بحرین تا پیروزی و اصلاح وضع موجود

قم- رهبر شیعیان بحرین گفت: موضع همه معترضان، ایستادگی تا پیروزی است و پیروزی جنبش با اصلاح ریشه ای و جدی وضع موجود و بازگشت رابطه ملت و دستگاه حاکم رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله شیخ عیسی قاسم شنبه شب در مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد انقلاب مردمی بحرین با اشاره به دلایل وقوع این انقلاب گفت: دستگاه حاکم، تمام ضوابط دینی و وجدانی و قوانین بین‌المللی را در اعمال جنون‌آمیز خویش زیر پا گذاشت و خون بی‌گناهان را به زمین ریخت و تمامی حرمت‌ها را شکست و هیچکدام از مقدسات از ظلم آنها در امان نماند.

وی به مقاومت ملت اشاره کرد و افزود: هیچیک از برخوردهای ظالمانه و افزون از حد و نیروهای جنگنده داخلی و خارجی و ارتش استعمارگر و نیروهای امنیتی و شیوه‌های غیر انسانی از جمله شکنجه و جو رعب و وحشت نتوانستند صدای ملت را خاموش کنند و اعتراض آنها را آرام سازند و ملت هنوز روی اصول خود پا فشاری می‌کند و در امتداد جنبش مسالمت آمیز خود حرکت می‌کند. هر مقدار هم که این جریان زمان ببرد و هرچند که هزینه داشته باشد و هر شرایطی هم که پدید آید، این جریان ادامه می‌یابد.

بحرین آزاد و به دور از فساد هدف اصلی انقلاب است

آیت الله شیخ عیسی قاسم به تبیین اهداف این نهضت پرداخت و گفت: هدف این جنبش اصلاح گری، تصحیح ریشه‌ای و جدی وضعیت موجود، بازگشت رابطه ملت و دستگاه حاکم است و هر کسی که بخواهد بر مردم حاکم شود باید از سوی خداوند این اجازه را داشته باشد. جنبش بحرین برای حاکمیت عادلانه و عاری از بالا و پایین بردن‌ها و عزل و نصب کردن‌هایی است که به هیچ وجه عقلا و شرعا قابل قبول نیستند.

وی افزود: برای رسیدن به وطنی آزاد و پاکیزه که مزرعه فساد و مفسدان و قانون شکنان نباشد و زمینی که چراگاه فسق و فجور و توطئه چینی علیه ملت نباشد تلاش می‌کنیم. نمی‌خواهیم سرزمینی داشته باشیم که مردمش به دو گروه آقا و برده تقسیم شوند یا به دو گروه عرب و غیر عرب یا شیعه و غیر شیعه مبدل شود. می‌خواهیم بحرین، صحنه برادری ایمانی مستحکم و وطن دوستانه باشد.

رهبر شیعیان بحرین همچنین گفت: حامیان این نهضت بر اصولی که ده سال است روی آن پافشاری می‌کنند، ایستاده‌اند. عزم معترضان، ایستادگی در این مسیر تا رسیدن به هدف است. هرچه قدر هم که زمان ببرد و هر اندازه که این کار دشوار باشد در این جریان ایستاده‌ایم. پایداری معترضان فقط برای مدت یک، دو یا سه دهه نیست بلکه موضع تمامی معترضان، ایستادگی تا پیروزی است. از طرفی در خواسته‌های ملت مساله جدیدی رخ نداده و ملت نیز از خواسته‌های خود پا پس نکشیده است و از طرفی موضع سرسختانه دستگاه حاکم، مخالفت با هرگونه اصلاحی است و هر روز بر فشار و خشونت آن افزوده می‌شود.

عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها، شرایط را سخت‌تر می‌کند

وی با اشاره به روابط رژیم صهیونیستی با حکومت مستبد بحرین افزود: عادی سازی روابط با دشمن صهیونیست و تقویت این رژیم؛ شکاف میان نظام از یک سو و ملت و امت در سوی دیگر را بیشتر کرد و این اقدام فرصت گشایش برای حل مشکلات را از دسترس دور کرد.

رهبر شیعیان بحرین با اشاره به بستن همه تولیت‌های شرعی اوقاف جعفری و تعطیل کردن تولیت‌های موجود و قراردادن آنها به صورت تام و تمام در دست حکومت گفت: این مساله موجب می‌شود که تصرفات در اوقاف، خارج از حد شرعی باشد و شیعیان در بحرین بالاجبار مخالف احکام مذهب شأن عمل کنند.

وی افزود: در بحرین، اوقافی برای مذاهب اهل سنت و ادارات و متولیانی از سوی آنان و اوقاف دیگری برای مذهب جعفری و ادارات و متولیانی از سوی ایشان وجود دارد. متولیان این اوقاف مشخص است و هیچ چیزی نمی‌تواند حکم شرع را تغییر دهد.

بحرین نیازمند قانون اساسی برخاسته از اراده مردم است

وی با اشاره به افزایش شدت احکام قضائی صاحب نظران سیاسی و سرکوب زندانیان این انتفاضه مردمی گفت: پایان جنبش وقتی است که این حرکت به پیروزی برسد و پیروزی جنبش با آن اصلاحات است نه چیز دیگر. روزی که این حرکت اصلاح گرانه به راه افتاد می‌دانست که راهی طولانی در پیش دارد و سختی‌های این مسیر نیز فراوان است و قربانیان سخت و دردناکی باید تقدیم کند زیرا می‌دانست که طرف مقابل ستم کار است. امروز معترضان همان عزم اولیه را دارند و روز به روز بر همت شأن افزوده می‌شود و این پیروزی، در حقیقت رسیدن به اهدافی است که به نفع وطن و ساکنان آن است.

آیت الله شیخ عیسی قاسم به قانون اساسی بحرین اشاره کرد و افزود: باید از یک قانون اساسی برخاسته از یک انقلاب آزاد و امانت دارانه بهره مند شویم و عیوب و عقب ماندگی‌هایمان را برطرف کنیم و باید وضعیت ملت و زیرساخت‌ها و روابطی را که در این وطن وضعیت نا مناسبی دارند، بهبود ببخشند. قانون اساسی باید برخاسته از مصلحت و خواست مردم باشد و قوای سه گانه نیز باید به وظایف خود نسبت به ملت عمل کنند. هر اصلاحی پایین‌تر از این سطح، اصلاحی نیست که جنبش، بخاطر آن ایجاد شده باشد.

شکست سیاست‌های احمقانه ترامپ در برابر ملت ایران

وی با اشاره به مساله هسته‌ای ایران و سیاست احمقانه ترامپ در نقض برجام و همچنین تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران گفت: تحریم‌هایی که به طور طبیعی می‌تواند یک کشور را به زانو در بیاورد اما در برابر صلابت ایمانی نظام و ملت مقاوم ایران شکست خورد.

رهبر نهضت شیعیان بحرین در ادامه به وضعیت یمن اشاره کرد و افزود: تحریک کنندگان و حامیان جنگ خانمان سوز علیه ملت قهرمان، صابر و فداکار یمن بی فایده بودن آن را متوجه شده‌اند چراکه ملت یمن در مسیر خود استوار بوده است و آنها می‌دانند که این جنگ چیزی جز ویرانی و کشته شدن در هر دو طرف درگیری نیست.

وی افزود: اگر به جنگ یمن به شکل کامل خاتمه داده شود و مرزها در آرامش قرار گیرد و صلح عمیق به جای جنگ بنشیند و خسارت ملت یمن پرداخت شود و زیرساخت‌های آن به شکل کامل ساخته شود، این پیروزی، پیروزی جهان عرب و ملت اسلام به شمار می‌رود.

کد خبر 5146188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha