۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۱۸

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات:

صادرات و واردات داده های دیجیتال در کشور باید متوازن شود

صادرات و واردات داده های دیجیتال در کشور باید متوازن شود

مشهد - رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: صادرات داده های دیجیتال در ایران حدود ۱۰ درصد واردات است و باید به سمت توازن در این امر حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صدیق دامغانی زاده، پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری شبکه مراکز نوآوری تولید محتوای دیجیتال در مشهد گفت: هم اکنون در تمام نقاط دنیا داده‌های دیجیتال در جایگاه بالای درآمد زایی قرار دارند و کشورهای مختلف سرمایه گذاری خوبی در این زمینه انجام داده‌اند و فعالیت صادراتی زیادی دارند، اما در ایران صادرات داده حدود ۱۰ درصد واردات داده است که همین مسئله باعث خروج ارز از کشور شده می‌شود.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: نگاه وزیر ارتباطات، استفاده از فضاهای بلا استفاده در نقاط مختلف و استفاده بخش خصوصی از آنهاست تا به تولید و رونق کسب و کار کمک شود.

وی با اشاره به اشاره رهبر انقلاب به ایجاد تمدن فرهنگ و تمدن شیعی افزود: توسعه فرهنگ یکی از ابزارهای رسیدن به این تمدن است و یکی از اقدامات ما در این راستا ایجاد پارک‌های علم و فناوری در کشورهای دیگر است و در این زمینه در هرات به دنبال ایجاد این بستر هستیم.

وی ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری نهادهای دولتی و صدای بخش خصوصی در نهادهای حاکمیتی هستند. در این بخش چند حوزه پیشران مثل تولید محتوای دیجیتال و توسعه فضای ابری و صادرات آن وجود دارد که به تولید ثروت کمک می‌کنند.

کد خبر 5146535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha