۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

زنگ هشدار پیک چهارم کرونا در استان مرکزی به صدا درآمد

زنگ هشدار پیک چهارم کرونا در استان مرکزی به صدا درآمد

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بسیاری از شهرستان‌های استان مرکزی از وضعیت آبی مجدداً به حالت زرد تغییر وضعیت داده اند و این یعنی زنگ هشدار پیک چهارم کرونا به صدا درآمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان اظهار کرد: مطابق آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان مرکزی شهرستان‌های ساوه، دلیجان، کمیجان، فراهان، شازند، خمین، محلات و اراک در وضعیت زرد قرار دارند و تنها چهار شهرستان تفرش آشتیان، زرندیه و خنداب در وضعیت آبی هستند.

وی افزود: بسیاری از شهرستان‌های استان از وضعیت آبی مجدداً به حالت زرد تغییر وضعیت داده‌اند و این نشان دهنده زنگ خطر برای استان مرکزی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: طبق آخرین بیانیه وزارت بهداشت، شهرستان‌های اهواز، آبادان، بندر ماهشهر، دزفول، شادگان، شوشتر و کارون در وضعیت قرمز قرار دارند و این نشان دهنده خیز قطعی کرونا در استان خوزستان است.

جمالیان با اشاره به اینکه استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد، گفت: از رخ دادن پیک چهارم کرونا در استان مرکزی بسیار نگران هستیم.

وی خاطرنشان تصریح کرد: متأسفانه بعضی از مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی غفلت می‌کنند و در تجمعات مختلف و مراسم گوناگون شرکت می‌کنند و یا به مسافرت‌های مختلف می‌روند و تنها بهانه آنها این است که از لحاظ روحی خسته شده‌اند اما چه خوب است که یادآور شویم کادر بهداشت و درمان یک سال است که با این بیماری در حال مبارزه هستند و علاوه بر خستگی، دوری از خانواده را به جان خریده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: غفلت ما یعنی رخ دادن یک پیک سهمگین دیگر از بیماری منحوس کرونا که علاوه بر کادر خسته بهداشت و درمان به تمامی مردم ضرر می‌رساند و چه بسا پایان سال تلخی برای همه ما رقم بزند.

جمالیان در پایان گفت: آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور به منزله پایان یافتن این بیماری نیست و تا رسیدن به ایمنی حداکثر و واکسینه شدن گروه‌های هدف باید به دقت پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تا بتوانیم از ضررهای جانی و مالی جلوگیری کنیم.

کد خبر 5146798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ارمین IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      0 2
      اگه استان مرکزی در شاه راه قرار داره که همینطورم هست پس اجازه ندین هیچ ماشین غیر بومی وارد شهر بشه و کاری بکنید که از همون کمربندی خارج بشن حتی به دکه های داخل کمربندی هم رفت و امد نداشته باشن.زودتر اقدام کنید تا دیر نشده.درضمن فکری هم به حال رستورانها و تالارها و باشگاهها و بهشت زهرا مراسمات بکنید
    • شهروند IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
      0 0
      سالن های بدن سازی،آرایشگاه ها،راتعطیل کنید