۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۵

سرپرست انتقال خون  خراسان رضوی در گفت و گو با مهر؛

ذخایر خونی در وضعیت هشدار است/ دریافت خون با رعایت کامل پروتکل‌ها

ذخایر خونی در وضعیت هشدار است/ دریافت خون با رعایت کامل پروتکل‌ها

مشهد - سرپرست انتقال خون  خراسان رضوی با بیان اینکه وضعیت ذخایر خونی استان به سطح هشدار رسیده است گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی در بالاترین سطح ممکن در پایگاه‌های انتقال خون رعایت می شود.

عبداله سبحانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که سازمان انتقال خون بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های انتقال خون جهان، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کند تاکید کرد: تمام مراکز انتقال و اهدای خون و تمام تجهیزات این مراکز در استان در حال حاضر و همین طور همیشه، ضد عفونی و استریل می‌شوند و اهدا کنندگان با اطمینان خاطر خون اهدا کنند.

وی افزود: سازمان انتقال خون در تلاش است تا میزان ذخایر خود در همه گروه‌های خونی را حفظ کند اما این امر به دلیل شیوع ویروس کرونا و کم شدن از میزان مراجعه مردم به مراکز اهدای خون دشوار تر از هرزمان دیگری است.

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: در فصول سرد به به منظور مقابله با هرگونه بحران احتمالی باید این ذخایر در سطح بالاتری نگه داشته شود و این میزان ذخایر مستقیماً وابسته به همت مردم و حضورشان در مراکز اهدای خون و همچنین مدیریت ذخایر و مصرف خون در مراکز درمانی است.

وی افزود: هرگاه ذخایر از این میزان کمتر شود فراخوان‌های لازم اطلاع رسانی می‌شود و در ماه‌های پایانی سال همواره نیازمند حضور مؤثر و پرشور مردم در تمامی مراکز اهدای خون استان هستیم.

سبحانی گفت: انتقال خون خراسان رضوی به حضور چشمگیر اهداکنندگان مستمر خون می بالد و انتقال خون خراسان رضوی دارای آمار بالایی در اهدای مستمر خون است و رتبه سوم کشوری را داراست و همچنین ۶۰ درصد خون‌های اهدایی از اهداکنندگان مستمر تأمین می‌شود.

وی مراکز اهدای خون را پایگاهی برای اعتلای مشارکت اجتماعی خواند و افزود ما در تلاشیم تا به اهداکنندگان خون نشان دهیم که اهدای یک واحد خون چگونه می‌تواند جان یک بیمار را از مرگ نجات بخشد و چه میزان امید و نشاط را در جامعه جاری کند.

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی با ابراز نگرانی از کاهش شدید ذخایر خونی استان گفت: در حال حاضر در وضعیت هشدار قرار داریم و لازم می‌دانم از عموم مردم و افرادی که توان اهدا خون دارند درخواست کنم تا با مراجعه به پایگاه‌های خون سراسر استان مانند همیشه یاری بخش سازمان انتقال خون باشند.

کد خبر 5148120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha