۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۵

پنجره مهر؛

گرانی «حاج خلیفه‌های» یزد را زمین‌گیر کرد

گرانی «حاج خلیفه‌های» یزد را زمین‌گیر کرد

یزدـ قنادی‌ها را در یزد به عنوان حاج خلیفه می‌شناسند که قدمت فعالیت برخی از آنها به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد و این حاج خلیفه‌ها اکنون سخت‌ترین شرایط را به دلیل گرانی شکر و روغن سپری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، برخی کارگاه‌های شیرینی‌پزی یزد از مهمترین بنگاه‌های اشتغالزایی به شمار می‌روند و برخی از آنها حتی تا بالغ بر ۱۵۰ نفر را به کار گرفته‌اند.

فروش خوب شیرینی‌های یزد و مشتری‌های فراوان حاج خلیفه‌ها هم توسط مسافران و گردشگران و هم خود مردم یزد هر روز این کارگاه‌ها را رونق بخشیده و علاوه بر درآمدزایی خوب در حوزه سوغات و گردشگری، بخش قابل توجهی از تقاضای اشتغال استان به ویژه مرکز استان را پاسخ داده است.

اما بزرگترین حاج خلیفه‌های یزد این روزها به دنبال گرانی روغن و شکر با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و از آنجا که ناچارند از بازار آزاد خرید کنند، گاه با نبود این دو ماده اولیه و گاه با گرانی دور از حد انتظار آن مواجه هستند.

این امر بر افزایش قیمت شیرینی به ویژه باقلوا و قطاب به عنوان دو سوغات اصلی یزد تأثیر گذاشته و مشتریان آن را کاهش داده و استمرار افت فروش در یک دوره زمانی، تعدیل نیرو را به دنبال داشته است.

حاج خلیفه‌های یزد خواستار پیگیری این موضوع توسط جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند.

کد خبر 5148225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha