۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴

واکنش صدراعظم نوری به سقوط یک جوان داخل چاه بدون سرپوش

واکنش صدراعظم نوری به سقوط یک جوان داخل چاه بدون سرپوش

عضو شورای شهر تهران گفت: وقتی ما بر سر نام ذاتی سازمان HSE با ماموریت حیاتی آن در شهر به مجادله می‌نشینیم، این شهر و شهروندان هستند که خسارت می بییند.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا صدر اعظم نوری در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به اینکه صبح دیروز باز هم شاهد حادثه سقوط یک شهروند جوان به داخل چاه بدون سرپوش در حاشیه بی نور بوستان نهج البلاغه بودیم که خوشبختانه با اطلاع رسانی سریع شهروندان و ورود فوری نیروهای آتش نشان به محل، نجات یافت گفت: آیا بنا نیست سایه خطر سقوط در چاه و یا برق گرفتگی در اماکن عمومی به واسطه کم توجهی دستگاه‌های متولی روزی از سر شهر و شهروندان برچیده شود؟

وی ادامه داد: به رغم پایش های محیطی مجموعه HSE شهر تهران از مخاطرات شناسایی شده حوزه فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب و اداره برق، هنوز هم چاه‌های آب و فاضلاب بدون درپوش و تیرهای چراغ برق و پروژکتورهای خالی از نور در شهر حادثه آفرینی می‌کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه هر روز به نقاط بی دفاع شهر به واسطه عدم تأمین روشنایی و تبدیل فضاهایی که مامن بزه کاران برای اعمال مجرمانه است، افزوده می‌شود. گفت: در حالی که داشتن محیط امن و ایمن نه صرفاً به دلیل وظیفه ذاتی دستگاه‌ها، بلکه طبق حق حیات، مطالبه بر حق شهر و شهروندان است.

وی اضافه کرد : درست وقتی ما بر سر نام ذاتی سازمان HSE با مأموریت حیاتی آنکه به پایش الزامات ایمنی، بهداشت و محیط زیستی می‌پردازد، در شهر به مجادله می‌نشینیم این شهر و شهروندان هستند که از حوادث خرد و کلان در شهر متضرر و خسارت دیده می‌شوند.

صدر اعظم نوری با تاکید بر اینکه مادامی که سازمان‌ها و نهادهای مختلف به صورت بخشی و جزیره ای عمل کنند و رسالت خود را در داشتن مشارکتی مؤثر با مدیریت شهری و نهادهای مردمی برای تحقق HSE در شهر ایفا نمی‌کنند، همچنان شاهد نارسایی در اثربخشی این حوزه کلیدی خواهیم بود تصریح کرد : مجدداً از شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق و شهرداری تهران می‌خواهم تا ضمن همکاری متقابل در موضوع HSE با فوریت نسبت به پایش و رسیدگی و رفع ناایمنی‌های گزارش شده اقدام کنند. امید است تا با بازنگری ساختار HSE، شهرداری تهران در تعامل با سایر دستگاه‌های مسئول منجر به تحقق ایمنی بیشتر در شهر شود.

کد خبر 5148384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha